گوناگون

اصلاح طلبان باید با انسجام و وحدت مانع تکرار مشکلات گذشته شوند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمعه راکعی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در زنجان،  وجود فضای اختلاف و دوگانگی بین اصولگرایان را به عنوان یک مسئله مهم در عدم وجود انسجام رای دانست و ادامه داد: در حال حاضر اختلاف شدید بین اصولگرایان تندرو واصولگرایان سنتی وجود دارد و فکر نمی کنم در چنین فضایی اصولگرایان بتوانند از انسجام رای برخوردار باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، مشی اصلاحات را اعتدال و احترام به سلایق مختلف، مشارکت رسمی و معنادار مردمی در ساختن سرنوشت اجتماعی کشور و تحمل و مدارا است افزود: اصلاح طلبان تاکید بر نهادینه کردن اخلاق و فرهنگ سیاسی در جامعه دارند.

راکعی با تاکید بر اینکه افراط  در زمینه مرام اصلاح طلبی و مرام دموکراسی خواهی و مردم سالاری دینی نباید وجود داشته باشد، سلایق سیاسی اصلاح طلبان را فرهنگ عنوان کرد و افزود: مردم بعد از نتیجه افراطی گری، یک بعد نگری و حذف رقیب به هر شکل خسته شده اند و نظام نیز نتایج سوء این نگرش را دیده و الان بهترین فرصت برای اصلاح طلبان برای اثبات خودشان است.

 نماینده مردم تهران در مجلس، وحدت و انسجام بیشتر و تعیین خط مشی های تعریف شده فرهنگی و اخلاقی برای نهادینه کردن این فرهنگ در عرصه سیاسی مورد تاکید قرار داد و افزود:  این اولین وظیفه  اصلاح طلبان برای جلوگیری از تکرار مسائل و مشکلات گذشته است.

راکعی با تاکید براینکه ملت عمیقا خواستار وحدت و انسجام بین اصلاح طلبان هستند افزود: اصلاح طلبان باید بر لزوم بازگشت احزاب اصلاح طلب و فعالیت این احزاب در چارچوب اساسنامه مصوب خود پافشاری کنند.

وی ادامه داد: منحل کردن یک حزب به خاطر وجود یک عضو خطا کار  و بی توجهی به اساسنامه حزب  در هیج جای دنیا معنا ندارد و تنها با فرد خطاکار برخورد می شود و حزب نباید منحل شود.

راکعی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان حق دارند فعالیت سیاسی و حزبی خود را داشته باشند و برای اقتدار و پیشرفت نظام مشارکت داشته باشند افزود: سالهای دولت آقای دکتر روحانی فرصت مناسب برای بازسازی مجدد و کامل جبهه اصلاح طلبی و بازگشت به اصلاح طلبان به قدرت و گرفتن قدرت به دست اصلاح طلبان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ریشه های فتنه 88 برای وی معلوم نیست افزود: کسانی که بزرگان نظام آنها را به وفادارای به نظام، مدیریت توانمند و قوی در زمان امام(ره)و خدماتشان  به نظام می شناسند این افراد تفرقه ایجاد کردند.

راکعی گفت: امیدوارم در یک دادگاه علنی، شفاف و روشن مسائل سال 88 بیان شود و این افراد بتوانند حرفهای خود را بیان و دفاع کنند و استدلالهای خودشان را در مورد اینکه فکر کردند تغییری در رای های سال 88  صورت گرفته را روشن کنند.

راکعی تاکید کرد:  واقعا انتظار رسیدگی و پاسخگویی به مسائل و در جریان قرار گرفتن مردم در زمینه مسئله فتنه را داریم.

وی گفت: باید معلوم شود فتنه از کجا نشات و دامن اصلاح طلبان را گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا