گوناگون

اصلاح هندسی برخی خیابانهای شیراز به کاهش ترافیک کمک می کند

81167141 5701031

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا ، سردار سرتیپ دوم سیروس سجادیان در بازدید از وضعیت ترافیکی خیابان معالی آباد با تاکید بر لزوم اعمال تغییرات هندسی دراین خیابان افزود : با اصلاح هندسی دوربرگردان ها و حذف برخی از این معابر، ساماندهی محل برخی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و همچنین استقرار اکیپ های پلیس راهور، می توان بخشی از ترافیک این خیابان و شهر شیراز را کاهش داد.

وی با بیان اینکه اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان بیش از هر چیز دیگری در کاهش ترافیک موثر است گفت : فراهم کردن زیرساخت های مناسب ترافیکی ، افزایش تابلوهای مختلف راهنمایی و رانندگی ، نظم بخشیدن به روند حضور و نظارت پلیس راهور ، اعمال قانون مناسب و اصلاح معابر از دیگر اقداماتی است که می تواند در کاهش ترافیک تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در جریان این بازدیدضمن قدردانی از توجه ویژه فرماندهی انتظامی فارس به حل مشکلات ترافیکی شهر ، گفت : در حریم ورودی و خروجی معابر تا شعاع 50متری در خیابان معالی آباد تابلو ایستادن ممنوع نصب و طرح هندسی ورودی و خروجی معابر نیز برای اجرا به مناطق ابلاغ می شود .

علی مصلی نژاد با اشاره به اینکه در بازدید صورت گرفته 9 تغییر در این خیابان انجام می شود ،بیان کرد : اولین دورگرد بلوار چمران از سمت تقاطع بصیرت بدلیل نزدیکی به تقاطع غیر همسطح و قوس مسیر و درو گردهای بلوار شریعتی به جز دور گرد موجود در بلوار دوستان ، میدان احسان و تقاطع بصیرت مسدود و تا شعاع 60 متر تابلو ایستادن ممنوع نصب می شود.

وی افزود : ایستگاه تاکسی موجود در ضلع شمال غربی بلوار دکترشریعتی به 51 متر بالاتر به سمت جنوب انتقال و یک تابلو دیگر به منظور مشخص شدن حریم ایستگاه نصب می شود و طرح هندسی دور گردهای ضلع جنوبی بلوار معالی آباد به سمت میدان احسان مصوب و برای اجرا به مناطق ارسال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل ونقل و ترافیک از افزایش تابلو ایستگاه تاکسی به دو عدد در مقابل مجتمع تجاری آفتاب خبر داد و افزود : با هماهنگی سازمان محترم اتوبوسرانی ایستگاه اتوبوس بعد از بلوار دوستان بدلیل نزدیکی به دروگرد به جزیره میانی این بلوار منتقل می شود.

مصلی نژاد خاطر نشان کرد : اصلاح هندسی راستگرد بلوار معالی آباد به خیابان قصردشت و طراحی ایستگاههای تاکسی مقابل مجتمع های تجاری این بلوار نیز در دستور کار قرار گرفت.ک/2

7374/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا