گوناگون

فارس جزو دو استان برتر کشور در میزان اعزام نیروی پزشک به حج است

81167142 5701033

به گزارش ایرنا محمدرضا ابراهیمی عصر روز شنبه در دیدار کارمندان هلال احمر استان با استاندار فارس بیان کرد: 200 پزشک از استان فارس در سال های 91 و 92 همراه کاروان های حج و زیارت به مکه مکرمه اعزام شده اند که امسال نیز استان فارس در اعزام پزشک به سفر معنوی بیت الله الحرام سهم قابل توجهی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فروش داروخانه جمعیت هلال احمر فارس از چهار و نیم میلیارد تومان در سال 89 به 24 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که فارغ از نگاه های انتفاع محور در حوزه دارو و درمان، بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه داروهای خاص از طریق داروخانه هلال احمر فارس تهیه و به مراجعان عرضه شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مستقل و غیر دولتی است اظهارداشت: هر چند رسالت اصلی این جمعیت در زمینه امداد و نجات است ، اما پرداختن به مسائل فرهنگی، اجتماعی و درمانی از دیگر وظایف مجموعه هلال احمر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هلال احمر فارس دارای 26 شعبه در سطح استان است که در طول سه سال گذشته شمار پایگاه های امداد و نجات بین شهری جمعیت فارس از 14 پایگاه به 22 پایگاه و تعداد پایگاه های امداد کوهستان از پنج پایگاه به 10 پایگاه رسیده است.

ابراهیمی ادامه داد: برای تسریع در امداد رسانی های درون استانی و سهولت در کمک به دیگر استان های درگیر حوادث به ویژه استان های همجوار ، پنج انبار امدادی به صورت منطقه ای در استان فارس در نظر گرفته شده است که امید است با حمایت استانداری فارس، مشکل احداث انبار امدادی در شهرستان لارستان نیز برطرف شود.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان فارس در چند سال گذشته بیشترین اعتبارات هزینه ای را در مقایسه با سایر استان ها جذب کرده است که 40 پروژه عمرانی شامل انبارهای امدادی، پایگاه های امداد جاده ای و شهری به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید یک بالگرد امدادی به ارزش 44 میلیارد تومان در استان، خواستار احداث مکان مناسب و استاندارد برای این بالگرد توسط استانداری فارس شد.

وی گفت: همچنین احداث ساختمان اداری – امدادی جمعیت هلال احمر فارس در بلوار زند شیراز با جذب اعتبار اولیه سه میلیارد و 200 میلیون تومان از دیگر برنامه های عمرانی این جمعیت در سال جاری است که امیدواریم با همکاری استانداری فارس و هلال احمر کشور شاهد اتمام هر چه سریعتر این پروژه باشیم.

ابراهیمی با اشاره به انجام پروژه های عمرانی در شهرستان های خنج، ارسنجان و گراش افزود: با اشاره به ظرفیت های استان فارس به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور، پیشنهاد می شود به منظور اشتغال زایی و درآمد زایی و با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس، کارخانه تولید گیاهان دارویی با حمایت استانداری فارس و پیگیری جمعیت هلال احمر در این استان راه اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعطای نشان دو سالانه سعدی به داوطلبان برتر هلال احمر را از دیگر برنامه های پیشنهادی هلال احمرفارس عنوان و بیان کرد : در زادروز سعدی، مرحله استانی اعطای نشان دو سالانه سعدی به داوطلبان برتر هلال احمر در سه سطح استانی، کشوری و بین المللی در بخش فارسی زبانان اجرا شود. ک/2

7382/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا