گوناگون

اطلاعات بیش از 16 هزار معلول در بانک اطلاعاتی استان زنجان ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر،  مرتضی مکاریان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه  بهزیستی استان زنجان خدمات لازم را به معلولان، سالمندان، بیماران روانی و کم توانایان ذهنی ارائه می‌کند افزود: 208 معلول در منزل از مراقبت‌های سیار این سازمان بهره‌مند می‌شوند  و تعداد 280 معلول دانشجو نیز هزینه دانشجویی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:  12 مرکز روانی غیر دولتی در استان زنجان به 487 معلول، سالمند، بیمار روانی و کم توان ذهنی خدمات‌رسانی می‌کند.

مکاریان با بیان اینکه2 میلیارد و 350 میلیون ریال به این منظور اختصاص یافته است افزود: در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری خدمت این بخش از نظر تعداد 16 درصد و از نظر مبلغ 46 درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر 5 هزار نفر از این تعداد به صورت مستمر از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند افزود: مابقی نیز به صورت غیر مستمر از خدمات دریافت کند.

مکاریان یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری 800 نفر به چرخه خدمات بهزیستی استان زنجان اضافه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: 21 تا 27 تیر به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که در طول این هفته برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود.

مکاریان  با بیان اینکه هزار و 976 مسکن مددجویی در استان ساخته می‌شود افزود: یک هزار و 119 واحد در استان زنجان احداث شده است و  مابقی نیز در استان ساخته و در اختیار افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در طول 34 سال گذشته خدمات مطلوبی را به جامعه ارائه کرده است ادامه داد: شعار این هفته با عنوان هر زمان از زندگی به زیستی نامگذاری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمند‌سازی فراگیر  و پایدار، ترویج مشارکت مردمی، تامین آینده فرزندان، گسترش توانمندی مبتنی بر خانواده و توجه به مددکاری به عنوان سرمایه انسانی و ولایتمدار از رویکردهای برنامه‌های هفته بهزیستی است.

مکاریان اشاره به اینکه 871 دانش‌آموزان از هزینه‌های تحصیلی برخوردار می‌شوند افزود: سیاست اصلی این سازمان توانمند سازی خانواده‌ها است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا