گوناگون

اعتبارخرید تجهیزات بخش دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تامین می شود

81145838 5663643

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد سعیدنژادˈ روز چهارشنبه در جریان بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از بندر شهید رجایی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به هرمزگان که اواخر سال گذشته انجام شد، رییس جمهور پس از بازدید از بندر شهید رجایی نسبت به خرید تجهیزات مرحله دوم طرح توسعه این بندر در اسرع وقت، دستور اکید دادند.

وی افزود: تامین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات مرحله دوم این مجتمع بندری طی سه ماه آینده انجام و در سال آینده با نصب تمام جرثقیل های مخصوص تخلیه و بارگیری کانتینر در اسکله های یال شرقی و غربی، بخش دوم کامل می شود.

سعیدنژاد با بیان اینکه 20 جرثقیل غول پیکر در یال های شرقی و غربی ترمینال دوم کانتینری بندر نصب خواهد شد، خاطرنشان شد: عملیات عمرانی ساخت اسکله های مرحله دوم این بندر به اتمام رسیده و عملیات اجرایی مرحله سه طرح توسعه بندر شهید رجایی براساس دستورات ابلاغ شده توسط دولت، طی سال جاری آغاز خواهد شد که با بهره از این مرحله، ظرفیت مجتمع بندری شهید رجایی به هشت میلیون TEU کانتینر افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در خصوص ظرفیت عملیاتی فعلی این بندر گفت: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری سالانه حدود یکصد میلیون تن کالا و ظرفیت کانتینری این بندر سه و نیم میلیون TEU کانتینر است.

لازم به ذکر است، رییس مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه (روز ملی خلیج فارس) به منظور شرکت در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی خلیج فارس به هرمزگان سفر کرده، پس از ایراد سخنرانی در آیین اختتامیه این جشنواره با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد.

بازدید از مراحل لایروبی حوضچه شماره سه، جرثقیل های کانتینری، فعالیت های لجستیکی کالا و ترمینال ها و انبارهای کالای فله بخش دیگری از این برنامه بازدید نیم ساعته بود.

یادآور شد، مجتمع بندری شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و بیش از 55 درصد حجم کل صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت کالا در کشور را برعهده دارد. ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا