گوناگون

ساختار نظام اداری ایران چهار دهه تغییر نکرده است

81145854 5663665

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈنصرالله جهانگردˈ عصر چهارشنبه در نشست فنی تخصصی فرمانداران، شهرداران، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات استان یزد، بوروکراسی در کشور را خطرناک توصیف کرد و گفـت: در حال سپری کردن دوره گذر آن هستیم.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه گفت: مردم ایران به خوبی قابلیت بهره مندی از امکانات را دارند و در پیدا کردن مسیر پیشرفت زندگی خود مشکلی ندارند اما ما عقب هستیم و باید روش های خود را اصلاح کنیم.

جهانگرد در بخشی از این نشست با تبیین اهداف ˈشبکه ملی اطلاعات، چشم انداز مدل مفهومی و برنامه هاˈ افزود: در 30 سال اخیر فناوری به عامل پیشرفت و تحولات اقتصادی جهان تبدیل شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روند تغییرات در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت ایران از دید ˈارزش افزودهˈ در مقایسه با برخی کشورها اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح زمین های زیر کشت کشور، اراضی زیرکشت به قطعات کوچک تقسیم شده است؛ باید برای ایجاد ارزش افزوده و با تجمیع زمین ها، از فناوری روز، برای ایجاد ارزش افزوده استفاده کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از بخش ˈخدماتˈ به عنوان تنها حوزه ای نام برد که سبب افزایش ارزش افزوده می شود.

وی، توسعه بخش خدمات فنی را افق آینده این سازمان عنوان کرد و گفت: به کار حرفه ای نیاز داریم تا به خوبی افق بازارهای خود را بشناسیم.

جهانگرد، رشد مستمر اقتصادی را مستلزم مصرف انرژی دانست و افزود: برای پیشگیری از کاهش میزان آلاینده ها باید در حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

وی در ادامه به آغاز شرایط اجرایی شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار این شرایط را در اجرای ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه که در فروردین ماه گذشته انجام شد، تجربه کردیم.

به گفته جهانگرد، از مجموع تلفن های تلفن همراه در کشور، 15میلیون آن هوشمند است که شاید 30 درصد این تعداد نیز استفاده نشود بنابراین نیاز به تغییر ساختار در این عرصه داریم.

در این نشست استاندار یزد نیز در سخنانی فناوری اطلاعات را یکی از عوامل مهم خدمات رسانی به افراد حقیقی و حقوقی عنوان و تاکید کرد: با کمک این دانش می توان با نظارت بر عملکردها از بروز فساد، تخلف و خطا پیشگیری و به بهبود روابط اجتماعی، فراغت و ایجاد فرصت های شغلی نیز کمک کرد.

سیدمحمد میرمحمدی، فناوری اطلاعات را یکی از عوامل های مهم توسعه بازار کار برای افراد تحصیل کرده دانست و افزود: با کمک این دانش و استقرار آن در مراکز خدمات دهی به مردم و نیز با توسعه نرم افزارها، خلاقیت ها و نوآوری، می توان با ایجاد ارزش افزوده، به روند پیشرفت کمک کرد.

وی به پیشرفت های بخش خصوصی استان در این عرصه اشاره کرد و از بخش دولتی خواست با ابتکار و خلاقیت زمینه توسعه شبکه مجازی استان را گسترش دهند.ک3

2047/1968 ** 2023

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا