گوناگون

اعتبار اتمام کمربندی شرق گنبدکاووس از عوارض ترانزیتی تامین خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آنه محمد قرنجیک عصر چهارشنبه در جلسه شورای شهر گنبدکاووس در مورد عبور ترانزیت و تریلی از مرکز شهر و صدمه به برج قابوس، گفت: برای این مشکل یک راهکار در نظر گرفتیم، از آنجایی که پیک ترافیکی شهر 11 صبح الی 2 بعد از ظهر و اول شب است به عنوان راهکار کوتاه مدت و با هماهنگی و اخذ مصوبه شورای ترافیک بر آن هستیم که هرگونه ترانزیت و تریلی که در این ساعات به مدخل ورودی و خروجی شهر می رسند در همان مکان نگه داشته شوند و بعد از پیک ترافیکی عبور کنند.

وی ادامه داد: برای راهکار میان مدت نیز برآن هستیم که از میدان سه راه سیاوش تا خیابان علوی که حدود 200 متر است را تملک زمین نماییم و آن را تعریض کنیم.

وی تصریح کرد: با این کار ترانزیت و تریلی از این مسیر وارد کمربندی می شوند و به عنوان راهکار بلند مدت هم با همکاری فرمانداری و نماینده مجلس در جلسه ای که با وزیر راه داشتیم قرار شد از محل عوارض ترانزیتی کمربندی شرق را به اتمام برسانیم تا برای همیشه تنها شهری که کمربندی ندارد صاحب کمربندی شود و هم وسایل نقلیه سنگین از آنجا عبور کنند.

عبدالحمید امینی، عضو شورای عالی استان ها و عضو کمسیون نود مجلس هم گفت: امروز سالروز انقلاب فرهنگی است، اقتصاد و علم و فرهنگ سه مقوله ای است که یک کشور را پر توان و غنی می کند.

وی بیان کرد: در بحث فرهنگ نگاه ما به آموزش و پرورش است و برآنیم تا از پتانسیل بالای شهرمان، نیروی انسانی و منافع  ملی  در کنار هم شهری آباد و سربلند داشته باشیم.

وی اظهار کرد: دغدغه ما با توجه به پارک کودک، مجتمع اقامتی تفریحی، بازارچه سنتی و مراکز تفریحی است که با جذب سرمایه گذار گام هایی را برداریم.

امینی خاطرنشان کرد: قرار است که در میادین شهر المان هایی در خصوص اسامی آن تعبیه شود و همچنین المان و عکس شهدا نیز در حال انجام است که در شهر تعبیه شود.

وی اذعان کرد: در مورد برج قابوس نیز فضای سبز آن به عهده ماست و برآن هستیم که مصوبات برج قابوس را اجرایی نماییم.

در آخر رئیس شورای شهر در مورد حاشیه رودخانه اترک گفت: رودخانه ها یکی از پتانسیل های قوی شهری محسوب می شوند که متاسفانه در شهر ما نقطه ضعف قلمداد می شود.

حاجی نظر شیرمحمدلی افزود: در حال مطالعه اولیه و بازبینی 2 رودخانه شهر اترک و چهل چای هستیم و انشاالله با جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مناسب در حاشیه آنها بتوانیم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: بعد از 20 سال بیمارستان پیامبر اعظم افتتاح شد و نیروهای درمانی تخصصی و شرکتی و خدماتی جذب گردید که در مورد جذب نیرو مردم نارضایتی هایی دارند.

شیرمحمدلی خاطرنشان کرد: در این خصوص با دکتر ریاحی رییس دانشگاه علوم پزشکی جلسه ای گذاشتیم و وی عنوان کرد که 50 نفر نیروی خدماتی توسط دکتر عباسی و نیروی تخصصی مشخص شده است که متاسفانه دکتر عباسی در این خصوص شفاف سازی نکرده اند.

وی ادمه داد: با توجه به قطب سرطان بودن گنبدکاووس شهر ما نیاز مبرم به رادیوتراپی دارد که متاسفانه دکتر عباسی در این خصوص نیز کاری نکردند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به ماشینی شدن زندگی مشکلات قلبی رو به افزایش است که دستگاه آنژیو گرافی نیاز است تخت های ICU ما درحال فرسودگی یا فرسوده است که در این خصوص با توجه به بیماران شرق شرق استان به شهر ما تدابیری اندیشیده شود.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس اظهار کرد: برآنیم فرصت گردشگری برای حاشیه رودخانه ها ایجاد کنیم که نیاز به اعتبار ملی دارد و برای ایجاد سالن یا سوله، قرار است که در جنب پمپ بنزین معصومی و کمربندی سالنی احداث گردد.

شیرمحمدلی تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم ما نبود پارکینگ شهری مناسب است که هرگونه حذف پارکینگ در پروژه ها را ممنوع کردیم و عوارض را برای همه پیشه وران چه مغازه داران، چه بانک ها و چه موسسات مالی اخذ می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا