گوناگون

اعدام و زندان در حاکمیت سعودی بروز اندیشه داعشی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن عاملی ظهر جمعه در خبطه های نماز جمعه اردبیل تصریح کرد: روش داعشی ها مقابله با اعتقاد، با قتل صاحب اعتقاد است و این روشی است که هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد.

وی افزود: این خطا است که حکومت ها فکر کنند همه رعیت و مردم باید مانند آنها بیندیشند و حرکت کنند چرا که در اعتقادات و امور دینی امر دستوری و زور و اجبار بی معنا است که به طور قطع مدعیان دروغین دموکراسی نیز همواره این اصل را مورد هجمه قرار داده اند.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعی در عربستان تاکید کرد: این حکم نشان از اوج بدویت و دیکتاتوری است.

نماینده ولی فقیه در استان معتقد است رژیم های مستبد با اعدام و زندان می خواهند مخالفان خود را مدیریت کنند و در عین حال ادعای دموکراسی هم دارند و جای تعجب است که آمریکا اعلام کرده که دولت عربستان دموکراتیک ترین دولت در خاورمیانه است.

وی با اشاره به گزارش سازمان ملل در مورد جنایات داعش در مرداد ماه امسال در شمال عراق که در آن  پنج هزار ایزدی اعدام و هفت هزار زن و دختر آنها به بردگی و اسارت گرفته شده اند، بیان کرد: این جنایت لکه بسیار سیاه در پرونده وهابی ها، سلفی ها و تکفیری ها است.

وی با تاکید به اینکه تمام فرماندهان داعش، فارغ التحصیل مدارس وهابی هستند، ادامه داد: خوارج زمان امیرالمؤمنین(ع) نیز تکفیر را سهل می گرفتند و با صرف ارتکاب به گناه، فرد را از ایمان خارج و او را واجب القتل می دانستند و امیرالمؤمنین(ع) را نیز از این طریق به شهادت رساندند.

امام جمعه اردبیل معتقد است پیش گویی های رسول خدا(ص) درباره خوارج و سخنان وی در حد اعلی بر داعشی ها نیز صادق است.

وی تاکید دارد که ثواب محیرالعقول که پیامبر مکرم اسلام برای جهاد در رکاب امیرالمؤمنین(ع) با خوارج ذکر کرده در اینجا نیز به طریق اولی جاری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا