گوناگون

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند روستایی در خراسان‌جنوبی

صبح امروز(شنبه پنجم مهرماه) نخستین مدرسه هوشمند روستایی خراسان‌جنوبی در روستای خراشاد راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدطاهر گرایلی» صبح امروز(شنبه 5 مهرماه) در مراسم هوشمندسازی روستایی خراسان‌جنوبی در روستای خراشاد با بیان اینکه «پرویز رحیمی خراشاد» واقف بیرجندی در اقدامی خداپسندانه دبستان دقیقی خراشاد را مجهز به سیستم هوشمند کرد، افزود: برای نخستین‌بار در استان این مدرسه برای دانش‌آموزان مجهز و امکان استفاده از این امکانات راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در وقف آنچه امروز انجام می‌شود توجه به سخت‌افزار است و به بخش نرم‌افزاری توجه کمتری شده است، گفت: امروز باید به بحث فراهم کردن امکانات آموزشی توسط خیرین و واقفین توجه بیشتری شود.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد، افزود: با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد اما پوچ است.

گرایلی با تأکید بر اینکه مسئولان باید علاوه‌بر برطرف شدن مشکلات معمول دانش‌آموزان، به فکر ارتقاء سطح فرهنگ از طریق آموزش‌های متمادی باشند، گفت: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای شکوفا شدن استعدادها مهم‌ترین هدف نظام آموزشی است و با دقت در این زمینه نظام آموزشی‌ باید بستر مساعدی برای شناخت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان امروز و نخبگان فردا است.

وی ادامه داد: امام راحل با ایجاد اطمینان و تقویت روحیه خود باوری در جوانان باعث شد تا در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیافتد و امروز نیز جوانان با اتکای به نفس و توجه به منویات مقام معظم رهبری به برترین دستاوردهای علمی جهان دست یافته‌اند.

گرایلی گفت: دشمن از خودباوری جوانان ایران هراس دارد چون می‌داند جوانان ایرانی استعداد و توانایی دست‌یابی به قله‌های علم و فناوری را دارند و به همین دلیل از ابتدای پیروزی انقلاب با توان تمام علیه کشور ما دشمنی کرد.

وی دانش‌آموزان را مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش کشور دانست و افزود: شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری اولین دغدغه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در تمام فعالیت‌های علمی و فرهنگی است که باید با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی هم‌چنین از اهدای هزینه خرید سه دستگاه رایانه به مجتمع آموزشی و پرورشی شهید باهنر خراشاد توسط آقای رحیمی خبرداد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا