گوناگون

افزایش تولید برنج ارگانیک در گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:علاوه بر افزایش تولید برنج سفید، امسال شاهد افزایش تولید برنج سالم و ارگانیک در استان هستیم و خوشبختانه آفتی هم مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، علیرضا شعبان نژاد، امروز در بازدید از ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در 30 درصد از شالیزارهای گیلان برنج برداشت نشود اما با همکاری مردم و اطلاع رسانی به موقع رسانه همه کشاورزان امسال برنج کاشتند و اگر هم به صورت لکه‌ای در شالیزاری برنج کشت نشد دلیل آن کمبود آب نبود.

وی از افزایش تولید برنج سفید در گیلان در سال جاری خبرداد و گفت: آمار قطعی افزایش تولید برنج در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

شعبان نژاد تصریح کرد: قرار سازمان این است که به مردم راست بگوید و آنچه که می‌گوییم حتما واقعیت دارد. امسال به کشاورزان گفتیم که آب کم داریم اما این بدان معنی نیست که کسی برنج نکارد بلکه باید برنج کاشته شود اما مدیریت بر مزارع برنج باید حتما انجام شود و خوشبختانه انجام شد.

وی گفت: تلاش ما برای ارتقای برنج گیلان با برداشت برنج تمام نمی‌شود و ما برای فروش خوب برنج استان همچنان پیگیریم تا از واردات برنج خارجی به کشور جلوگیری شود. تمام تلاش ما این است که تا آذر سال‌جاری واردات برنج انجام نشود تا کشاورزان زمان برای فروش محصولشان داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا