گوناگون

بازدید سفیران کشورهای خارجی از مرز دوغارون

‌مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های دفتر اتباع امور خارجی در جهت بازگشت داوطلبانه اتباع به کشورهای خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد اعجمی ظهر امروز 19 مردادماه در بازدید سفیران کشورهای خارجی از مرز دوغارون، اظهار کرد: استان خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین جمعیت را با 3 میلیون نفر در مشهد و 3 میلیون دیگر در سایر شهرستان‌های استان ساکن را داراست.

وی افزود: 800 کیلومتر مرز مشترک در کشور افغانستان و ترکمنستان داریم و از این تعداد 300 کیلومتر با کشور افغانستان و 500 کیلومتر با کشور پاکستان مرز مشترک داریم.

اعجمی با بیان اینکه بزرگترین مرز خروجی اتباع خارجی در ایران مرز دو غارون است، خاطر نشان کرد: سالیانه حدود 25 میلیون توریست خارجی و داخلی به استان خراسان رضوی سفر می‌کنند. همچنین کنسولگری عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان در مشهد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بعد از 150 هزار پناهنده خارجی که شامل 140 هزار پناهنده افغانی و 10 هزار پناهنده عراقی در خراسان رضوی وجود دارد، عنوان کرد: 95 درصد از پناهندگان در جامعه شهری در مرکز شهر سکونت دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون حدود60 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند. همچنین 1700 دانشجو در مراکز عالی استان از امکاناتی که دانشجویان ایرانی استفاده می‌کنند بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار مجوز اشتغال برای اتباع خارجه از سوی اداره کار صادر شده است، یادآور شد: 53 هزار نفر از پناهندگان که از اقشار آسیب پذیر هستند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا