گوناگون

افزایش جرایم خشن در شهرستان فرهنگی نمین

81219026 5791836

صادق صادق زاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه در نمین به افزایش 40 درصدی آمار جرایم خشن در این شهرستان در سال 92 در مقایسه با سال 91 اشاره کرد و افزود: تشکیل یک فقره پرونده به ازای هر 80 نفر در مجامع قضایی حالت استاندارد دارد ولی تشکیل یک پرونده به ازای هر هفت نفر در دادگستری این شهرستان برازنده شهرت فرهنگی منطقه نیست.

وی با ابراز گلایه از پایین بودن فرهنگ تمکین به احکام قطعی صادره در شهرستان نمین خواستار آگاه سازی مردم در این زمینه از سوی مسوولان محلی و روحانیان منطقه شد.

وی شهید بهشتی را مظلوم ترین شهیدی دانست که اجتهاد ، صبر و بردباری ، تطبیق حقوق جدید و قدیم بین الملل با یکدیگر و خدمات ارزنده ایشان در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی مثال زدنی است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ذاکری مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نمین نیز در این جلسه قوه قضاییه را مامن مردم در بحث دادخواهی دانست و گفت: از دیدگاه عمومی نیروهای دادگستری عادل ترین نیروی انسانی هستند.

وی با بیان این که دین اسلام بر مبنای عدالت پایه گذاری شده افزود: تلاش برای ترویج و تحقق عدالت در جامعه تنها وظیفه دادگستری نیست بلکه همه دستگاه ها و آحاد مردم باید در این راستا احساس مسوولیت کرده و برای تثبیت مفاهیم قرآنی عدالت اسلامی در جامعه تلاش کنند.

شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

7120/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا