گوناگون

افزایش قیمت تولید در واحدهای صنعتی ساوه

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع ساوه گفت: صنایع ساوه با مشکلاتی همچون مسائل مالیاتی، فرسودگی ماشین‌آلات و افزایش قیمت تمام‌شده دست به گریبانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، احمدی در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولید که ویژه مسائل و مشکلات صنعت شهرستان ساوه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی ساوه به جهت اینکه عمر بالای 20 تا 30 سال دارند عملاً در بخش تولید غیرقابل استفاده شده‌اند.

وی تصریح کرد: این موضوع، صادرات را با چالش مواجه کرده است چراکه امکان رقابت وجود ندارد. قیمت تولید بالا رفته است و به شدت نیازمند جایگزینی هستیم، علاوه بر این کارخانه‌ها با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجهند و از جانب سیستم بانکی نیز حمایت نمی‌شوند.

احمدی، افزایش قیمت تمام‌ شده را به واسطه افزایش قیمت انرژی، افزایش 31 درصدی حقوق کارگران و نبود و یا گرانی مواد اولیه و مشکل تعرفه‌ها و مسائل مالیاتی، را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع ساوه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کالا به راحتی به داخل کشور قاچاق می‌شود، اضافه کرد: افراد با کم‌اظهاری از بعد ریالی و یا تعداد، کالاهای غیر استاندارد را وارد کشور می‌کنند و به راحتی بازار داخلی را از بین می‌برند در صورتی که می‌توان به راحتی در مقابل این اقدام ایستاد.

سعید میرنظامی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی در این جلسه، عرضه کالاهای غیر استاندارد را مشکلی مهم دانست و گفت: از سال 89 استاندارد زیرمجموعه ریاست جمهوری قرار گرفته است و چارت سازمانی خاص خود را دارد اما، با این حال در حدود 70 درصد از این چارت بلاتصدی باقیمانده است.

وی افزود: علیرغم کمبود نیرو اما همچنان مجموعه سازمان ملی استاندارد، طرح کنترل بازار(طرح طاها) را تاکنون پیش برده است و نظارت خود را بر کالاهای موجود در بازار اعمال می‌کند. در صورت بروز تخلف، واحد تولیدی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

میرنظامی، مشکل عمده استاندارد را طولانی بودن پروسه رسیدگی به تخلفات عنوان کرد و گفت: صنایع در صورت بروز تخلف به بهانه‌هایی همچون مشکلات اقتصادی روند کار ما را با مشکل مواجه می‌کنند، در صورتی که اگر در چنین شرایطی استانداری و همچنین دستگاه قضایی حامی استاندارد باشد می‌توان به صورت جدی نظارت‌های لازم را اعمال کرد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: از هر نوع کالایی که وارد کشور می‌شود یک نمونه برای بررسی به استاندارد سپرده می‌شود. در بحث کالای قاچاق نیز ما به عنوان یک عضو کمیسیون جلوگیری از قاچاق کالا رسیدگی به مشکلات موجود را مدنظر داریم و به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا