گوناگون

تاکید استاندار سمنان بر بازنگری جدی محتوای کتب درسی

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان سمنان، دینمداری و دانش‌پژوهی را دو خصوصیت بارز استان سمنان عنوان کردند، گفت: رئیس جمهور کشورمان نیز ثابت کرد که فرزند استان اخلاق‌مدار و دین‌دار سمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و فرهنگیان استان در سمنان برگزار شد، افزود: دکتر روحانی، رئیس جمهور محبوب کشورمان با تدبیر، اخلاق‌مداری، صعه صدر و دین‌مداری خود جواب همه حاشیه‌ها را داد و ثابت کرد فزرند استان اخلاق‌مداری چون سمنان است.

وی همچنین ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) داشته باشیم باید دانش‌آموزان توسعه محور داشته باشیم، این نیازمند این است که آموزش و پرورش ما توسعه محور باشد و نگاه معلمان ما نیز به آموزش و پرورش توسعه محور باشد.

استاندار سمنان اضافه کرد: در اینصورت است که می‌توانیم استقلال اقتصادی و استقلال فرهنگی خودمان را حفظ کنیم و لازمه محقق شدن چنین امری، عزم ملی و مدیریت جهادی همه است.

وکیلی با طرح این سوال که چرا در نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اقتصاد بر فرهنگ مقدم شده است، تأکید کرد: در دنیای امروز دشمن می‌خواهد از راه اقتصاد به فرهنگ ما لطمه بزند، اگر می‌خواهیم فرهنگ خود را حفظ کنیم باید استقلال اقتصادی داشته باشیم.

وی با انتقاد جدی از محتوای کتب درسی دانش‌آموزان گفت: اگر در کتاب‌های درسی تفکر تلاش و کوشش را به دانش آموزان یاد ندهیم پس کجا می‌خواهیم این تفکر بالنده را در ذهن دانش‌آموزان پرورش دهیم؟ برای آموزش و پرورش دانش آموزان توسعه محور نیاز به بازنگری جدی در محتوای کتاب‌های درسی هستیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: ما که امروز دارای پشتوانه قوی و اعتقادات دینی قوی هستیم، باید نگاهمان به آموزش و پرورش نگاه توسعه محور باشد و تحقق این امر نیازمند بازنگری جدی محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا