گوناگون

افزایش نظارت بر اماکن پذیرایی مناطق ییلاق مشهد در تابستان/ مشکل نان زائران همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی لباف خانیکی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه ایام تابستان با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از چهار میلیون مسافر وارد مشهد شدند عنوان کرد: ورود این تعداد مسافر نشان دهنده اهمیت این کلان شهر است.

وی ابراز کرد: در تابستان 93 با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تیرماه و از آنجائی که عموم مسافران نیت 10 روز اقامت دارند تا بتوانند روزه شان را کامل بگیرند پیش بینی می‌شود مدت اقامت در این روزها در مشهد افزایش یابد.

خیل عظیم زائران در سالروز ولادت حضرت رضا(ع)

لباف خانیکی با اشاره به ولادت حضرت امام رضا(ع)، در شهریورماه افزود: این موضوع نیز سبب خواهد شد تا خیل عظیمی از دوستداران ثامن الحجج(ع) راهی مشهد مقدس شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری خصوصا اماکن پذیرایی مناطق ییلاق مشهد یکی از مهمترین موضوعاتی که در تابستان امسال به عنوان اولویت کاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد، است.

فرماندار مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات زائران در این روزها موضوع تامین نان آنها است که تاکنون برنامه ریزی‌های زیادی در این خصوص انجام شده است.

مشکل نان زائران همچنان ادامه دارد

حسن موحدیان ادامه داد: اما واقعیت این است که مشکل نان زائران هنوز به طور کامل رفع نشده و تلاش‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زائران نباید نان مصرفی خود را از سوپر مارکت‌ها تهیه کنند ادامه داد: نانی که از طریق این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود عمدتا بهداشتی نیست بنابراین موضوع تامین نان زائران به عنوان یکی از مهمترین مشکلاتی که زائران و مسافران با آن درگیر هستند باید در اولویت برنامه ریزی‌ها قرار گیرد.

موحدیان اظهار کرد:موضوع اسکان، گرانفروشی، راهنمای گردشگران خارجی، حمل و نقل و سرویس بهداشتی از دیگر مشکلاتی است که زائران و مسافران در مشهد مقدس در ایام افزایش زائر با آن روبه رو هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا