گوناگون

نبود مدیریت واحد یکی از مهمترین مشکلات دریاچه زریوار مریوان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فلاحی ظهر امروز در جلسه کارگروه تالاب زریوار مریوان اظهار داشت: تعدد در مدیریت و تصمیم گیری در خصوص وضعیت این دریاچه یکی از مشکلات اصلی است و به همین دلیل باید در اولین قدم زمینه برای اعمال مدیریت واحد در زریوار فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه تالاب زریوار مریوان یادآور شد: تشکیل این کارگروه اقدام خوبی است ولی متاسفانه نبود مدیریت واحد باعث شده است تا برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص آن به خوبی اجرایی و عملیاتی نشود و این یک مشکل جدی است.

فرماندار مریوان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به احیا و نجات زریوار عنوان کرد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 370 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان به این دریاچه تخصیص داده شده است که در سال جاری با استفاده از این اعتبار فاضلاب روستاه های حاشیه دریاچه زریبار را به داخل تصفیه خانه هدایت و مانع از ورود آن به داخل دریاچه خواهد شد.

فلاحی گفت : دریاچه زریبار یکی از منحصربه فردترین دریاچه های آب شیرین دنیا است که اگر به شیوه ای درست مدیریت شود می تواند در جذب توریست و گردشگر به این شهرستان و برای اشتغال پایدار بیشتر مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مردم در راستای کمک به بهره برداری صحیح از زریوار مریوان عنوان کرد: مشارکت دادن مردم در حفظ  دریاچه می تواند ارمغان بهتری برای این اکوسیستم به ارمغان بیاورد.

فرماندار مریوان به سوء استفاده های صورت گرفته در خصوص سرنوشت دریاچه زریوار مریوان اشاره کرد و افزود: احداث خانه های ویلایی در حاشیه زریبار از سوی برخی افراد یکی از نشانه های بی تفاوتی و کم کاری در حفظ این دریاچه بوده است و به همین دلیل باید مسئولان و مدیران متولی در این زمینه هوشیار بوده و نسبت به این مسائل با دقت بیشتری برخورد کنند.

فلاحی سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از اراضی ملی را غیر قابل قبول خوانده و عنوان کرد: ایجاد زمین های کشاورزی و استفاده از کودهای شیمیایی در این زمین ها و همچنین حفر چاه های غیرمجاز در این اراضی لطمه ای به این مکان توریستی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا