گوناگون

افزایش 10 تا 15 درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها با اجرای طرح تحول سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، ظهر چهارشنبه وارد یاسوج شد و در بدو ورود از بیمارستان امام سجاد یاسوج بازدید کرد.

وزیر بهداشت در این بازدید که با همراهی نماینده بویراحمد و دنا و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج صورت گرفت، از بخش های مختلف این بیمارستان از جمله بخش جراحی، مراقبت های ویژه نوزادان، بخش بستری زنان، اورژانس و … بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این بیمارستان قرار گرفت.

در ادامه این بازدید که با همراهی نماینده بویراحمد و دنا و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج صورت گرفت، دکتر هاشمی از برخی از بخش های در دست ایجاد بیمارستان از جمله جراحی قلب و آنژیوگرافی بازدید کرد.

IMG16025490

وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها نیز پاسخ گفت.

ارزیابی دقیق طرح تحول نیاز به گذشت زمان دارد

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص مهمترین هدف سفرش به کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی استان و شناخت مشکلات این بخش و ارزیابی کمبودها از مهمترین اهداف این سفر است.

وی در خصوص تاثیرات طرح تحول سلامت در کشور نیز اظهار داشت: ارزیابی دقیق این طرح نیاز به گذشت زمان دارد.

هاشمی افزود: پس از اجرای این طرح 10 تا 15 درصد افزایش مراجعات بیمار در بخش های اورژانس و سرپایی داشته ایم اما باید سه تا شش ماه بگذرد تا آمار واقعی را به دست بیاوریم و بهتر قضاوت کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به طور کامل اجرا نشده است، بیان داشت: برای اینکه مدیریت های ما آمادگی کامل نداشتند این طرح به صورت تدریجی اجرا می شود.

هاشمی بیان کرد: در نگاه اولیه مردم خیلی راضی هستند به خصوص در هزینه های درمان که روستاییان پنج درصد و شهرنشینان 10درصد پرداخت می کنند.

IMG16024987

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مراجعات منجر به کاهش کیفیت خدمات نخواهد شد، افزود: رفع بخشی از این مشکلات نیاز به زمان دارد تا فضاهای فیزیکی مورد نیاز آماده شود.

هاشمی با بیان اینکه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 80درصد در اولویت دولت هستند، گفت: رفع بخشی از مشکلات که ناشی از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و… است، شروع شده و تا چند ماه آینده کاملا شرایط متفاوت خواهد بود.

ارائه مشوق های جدید به سرمایه گذاران و خیرین در بخش سلامت

وزیر بهداشت همچنین به بیمارستان امام سجاد یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از بخش‌های این بیمارستان پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی با اشاره به بیمارستان 200تختخوابی در دست احداث یاسوج، بر تسریع در تکمیل این بیمارستان تاکید کرد.

هاشمی بیان داشت: مردم انتظار ندارند یک شبه عقب ماندگی چند ساله جبران شود اما اگر احساس کنند که دارد کار می‌شود و نگاه دولت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان و رفع مشکلات است، مردم قانع هستند.

وی بیان کرد: به تدریج می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد به جز بخشی که نیازمند سرمایه گذاری برای ساخت اماکن درمانی جدید است.

IMG16004289

هاشمی ورود بخش خصوصی و خیرین به این بخش را راهگشا دانست و افزود: مشوق‌هایی را در زمینه مالیات و استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کرده ایم و خیرین و بخش خصوصی اگر بیایند در کنار دولت سرمایه گذاری کند، دولت حمایت خواهد کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: با همفکری با مسئولین محلی و جذب منابعی خارج از منابع عمومی کشور و با تغییر کاربری و فروش مستقلات بتوانیم پروژه‌های راکد زیر 80 درصد پیشرفت فیزیکی را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت در ادامه از پرروژه‌های در دست اجرای بخش بهداشت و درمان یاسوج از جمله بیمارستان در دست ساخت 200تختخوابی یاسوج بازدید کرد.

همچنین در این سفر لوح سپاسی از سوی خبرنگاران حوزه سلامت استان به وزیر بهداشت به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت و تلاش هاي بي وقفه دولت در ارتقای شاخص های سلامت جامعه اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا