گوناگون

"اقوام" ثروت پایدار کشور هستند/ لزوم بررسی و تحلیل خروجی جشنواره اقوام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین، افزود: برگزاری جشنواره اقوام برای هشتمین سال متوالی فرصتی برای بین المللی کردن جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین است که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.

وی بابیان اینکه تنوع اقوام در ایران همواره یک فرصت بوده و هست، افزود: باید از این فرصت که در قالب برگزاری چنین جشنواره هایی نمود بیشتری پیدا می‌کند، برای فرصت سازی استفاده کرد.

صادقلو با تاکید برضرورت شکل گیری مدیریت فرصت‌ساز برای استفاده از فرصت اقوام، اضافه کرد: اقوام ایرانی دارای فرهنگی بزرگ و دانشی راهبردی هستند که همواره راهگشا و هویت بخش بوده است.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها فرصت خوبی برای فرهنگسازی و تبادل فرهنگ اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: اقوام ایرانی نماد بسیاری از مسائل فرهنگی، هویت بخشی و مهربانی هستند که نماد مهربانی برجسته ترین آن است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اقوام فرهنگ بزرگی دارند، یادآور شد: اقوام از دانش راهبردی برخوردار هستند که راهگشا، هویت‎بخش و فرهنگسازی می‎کنند و کشف تمام این مسائل نیاز این نوع از جشنواره‎هاست.

این مسئول ارشد استانی برخورداری از دانش بومی را از شاخصه‎های اقوام برشمرد و خاطرنشان کرد: هر کدام از اقوام در هر نقطه از این سرزمین ثروت پایدار هستند .

وی بر لزوم تبادل اقوام در جشنواره تاکید کرد و گفت: فلسفه برگزاری این جشنواره به منصه ظهور رساندن تبادل نظرها است، ما اینجا جمع نشده‎ایم که یک تشریفات و جشن عادی داشته باشم بلکه گردهم آمدیم تا بر مدار فرصت از ثروت اقوام، آنها را برجسته، تقویت و با روش روز مبادله کنیم.

به گفته استاندار گلستان، خروجی جشنواره‎های قبلی باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا در جشنواره‎های بعدی نتایج مثبت آن را شاهد باشیم.

در جشنواره اقوام همه ظرفیت‎ها باید استحصال شود

وی با بیان اینکه اقوام نماد فرهنگ، هویت و مهربانی هستند، یادآور شد: در جشنواره اقوام همه ظرفیت‎ها باید استحصال شود، تبادل دانش باید تسری پیدا کرده و به قومیت بزرگ بین‎المللی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره اقوام می‎تواند زمینه‎ساز تشکیل قومیت جهانی شود، افزود: حضور سفرا، کاردارها و مهمانان خارجی مقدمه‎ای است تا در این مکان جشنواره بین‎المللی برگزار شود.

استاندار گلستان با بیان این نکته که تعریف دنیا دیگر دهکده جهانی نیست بلکه خانواده جهانی است، اذعان کرد: موقعیت خانواده جهانی نیز با کنار هم بودن در عرصه جهان محقق می‎شود.

صادقلو گفت: این جشنواره مقدمه خوبی است که ایران پیشتاز تجلیل از اقوام جهانی شده تا زمینه‎ساز تشکیل خانواده جهانی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا