گوناگون

دعوت از 20 کشور دنیا برای شرکت در جشنواره اقوام ایران زمین/ گلستان گنجینه اکوتوریسم ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی، شامگاه پنجشنبه در افتتاح رسمی هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین از برپایی تور گردشگری و استان‌گردی برای سفرا، کارداران و افراد حاضر در جشنواره در روز جمعه خبر داد و افزود: این تور به منظور معرفی بیشتر و بهتر سفرا و سایر گردشگران خارجی با استان گلستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار روز اجرا می‌شود، افزود: رسانه‌های داخلی و چهار خبرگزاری خارجی نیز در حال حاضر به صورت آنلاین اخبار این جشنواره را پوشش می‌دهند.

این مسئول گلستانی ادامه داد: هرچند در قرن بیست و یکم، قرن تحول عظیم در عرصه ارتباطات، مشاهده می‎شود برخی از بنیان‌های تاریخی و فرهنگی ملت‎ها دستخوش تغییر و تحول شده‎اند، ولیکن عنایت به این بنیان‎ها امری اجتناب‎ناپذیر و از ضروریات ملت‎ها است.

وی ضمن اشاره به این نکته که ایران سرزمینی است در برگیرنده اقوام گوناگون با باورها، اعتقادات و آداب و رسوم خاص، گفت: اقوامی ایرانی در عین تنوع و تفاوت‎های بسیار، در چارچوب مرزهای فرهنگی این سرزمین آن چنان به‌هم آمیخته‎اند که واحد منسجمی به نام هویت ملی ایرانی را تشکیل داده‎اند و گلستان نیز، از این امر مستثنی نیست.

گلستان گنجینه اکوتوریسم ایران است

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، وجود انبوه جاذبه‎های اکوتوریسم استان را به گنجینه اکوتوریسم ایران مشهور کرده است، یادمان‎هایی چون گنبد قابوس که به ثبت جهانی رسیده و خرابه‌های شهر تاریخی جرجان و تمیشه و صدها اثر ارزشمند دیگر در استان گواهی از این مدعاست.

عباسی تصریح کرد: نگهداری و صیانت از این آثار گران‌بها که پیشینه تاریخی بیش از هفت هزار ساله استان را نمایان می‎کند به ویژه میراث قومی گلستان و ایران عزیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین یک موقعیت ترویجی است، که در آن همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‎گیرد تا ضمن معرفی فرهنگ‎های قومی و منطقه‎ای، به ویژگی‎های خاص مناطق نیز توجه شود.

وی ماهیت اصلی جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین را فراهم ساختن شرایط برای بسط و گسترش فرهنگ‎های مختلف ایرانی برای تحقق اهداف ترویجی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با نگرش مثبت دولت می‎تواند تلقی نگاهی بومی و اقلیم‎گرا به استجابت اهداف فوق‌الذکر باشد که هم اینک با گستردگی هر چه بیشتر در استان گلستان در حال اجراست.

این مسئول گلستانی در خاتمه یادآور شد: بی‎شک در این راه نمی‎توان تاثیرات اجتماعی و فرهنگی که بر نهاد جامعه می‎نشیند نادیده گرفته شود و این خود نشان از آگاهی مردم و توجه مسئولان به این امر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا