گوناگون

الگوهای تربیتی نهاد خانواده و مدرسه نباید تضاد داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خزاعی ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و روز خانواده که در هنرستان تهذیب همدان برگزار شد با بیان اینکه همه ساله در این ایام انجمن اولیا و مربیان در همه مدارس با انتخاب خود اولیا شکل می گیرد، اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان طبق دستور العمل به عنوان همکار و هماهنگ کننده اولیا با آموزشگاه در زمینه ها و برنامه های آموزشی و تقویتی نقش ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه دو نهاو مدرسه و خانواده از تاثیر گذارترین نهاد های جامعه هستند، بیان کرد: بدون هماهنگی و همراهی نهاد خانواده و مدرسه تربیت درست انجام نمی شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه الگوهای تربیتی نهاد خانواده و مدرسه نباید تضاد داشته باشند، ادامه داد: الگوهای تربیتی خانواده و مدرسه باید در یک راستا باشد چراکه نقش تربیتی اولیا بسیار پر رنگ است.

خزاعی با بیان اینکه شخصیت دانش آموزان ابتدا در خانواده شکل می گیرد سپس در محیط مدرسه کمال پیدا می کند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت نهاد خانواده و مدرسه در شکل گیری شخصیت دانش آموزان می توان گفت که همراهی این دو نهاد اجتناب نا پذیر است.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا سالی یکبار براساس رای اولیای دانش آموزان انتخاب می شوند، عنوان کرد: افراد منتخب از سوی اولیای دانش آموزان در برنامه های مدرسه کمک می کنند و نقش زیادی دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برنامه های مدرسه باید به تایید شورای مدرسه برسد و یکی از افراد شورا نماینده انجمن اولیا و مربیان است، افزود: انجمن اولیا و مربیان حداقل ماهی یکبار تشکیل جلسه می دهند و درخصوص مباحث مختلف مدرسه بحث و نتیجه گیری و اجرا می کنند.

مصطفی خزاعی با بیان اینکه تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان به تعداد دانش آموزان مدرسه ربط دارد، بیان کرد: اگر تعداد دانش آموزان مدرسه 300 نفر باشد پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو الالبدل هستند و درصورت بیشتر بودن تعداد دانش آموزان مدرسه به ازای هر 50 نفر یک عضو به انجمن افزوده می شود که حداکثر اعضا باید 13 نفر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا