گوناگون

امام جمعه اصفهان: تحول اقتصادی، عزم ملی و همت مردم را طلب می کند

81136394 5647553

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان، بهره بردن صحیح از زمان را اولین گام در بهبود مدیریت اقتصادی خواند.

وی گوش زد کردن روشها و فرهنگ های غلط در زندگی مردم و بیان سبک های صحیح زندگی اسلامی بخصوص زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و گفت: یکی از ملاک های محقق شدن اقتصاد مقاومتی جلوگیری از اسراف و تبذیر و استفاده از تولیدات داخلی است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و انتقاد از شکل اعطای سبد کالا و پرداخت یارانه به مردم توسط دولت گفت: واگذاری یارانه به همه مردم کار اشتباهی است و این امر بار مالی زیادتر از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها بر دوش دولت می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: جمع شدن مبالغ یارانه می تواند گره مشکلات بزرگی را در کشور باز کند.

وی به برخی انحرافات در سبک زندگی مردم اشاره کرد و گفت: جهیزیه ها، جشن های ازدواج، پوشش ها و بسیاری از اموری که قبلا بسیار ساده تر انجام می گرفت به تجمل گرایی سوق پیدا کرده تا جایی که برای یک جشن تولد که هر سال برگزار خواهد شد در حد یک جشن ازدواج هزینه می کنند که این با سبک زندگی اسلامی منافات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در اسلام بر ملاک های اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید شده است اما بی توجهی ما به آنها و عدم رعایت اصول، مشکلات متعدد اقتصادی را به وجود آورده است.

8114/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا