گوناگون

دو طرح سلامت در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بهره برداری شد

81136392 5647548

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در آیین بهره برداری از این طرحهای سلامت گفت: دستگاه ماموگرافی دیجیتال این بیمارستان که با مشارکت مرکز امور بیماریهای خاص کشور خریداری شده به عنوان تنها دستگاه پیشرفته تشخیصی مراکز درمان دولتی استان آغاز به کار کرده است.

دکتر ˈجواد فرخیˈ افزود: این دستگاه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری و نصب شده و روزانه ظرفیت سرویس دهی به 25 تا 30 بیمار را در دو شیفت صبح و عصر دارد.

وی اظهار کرد: بیمارستان ایت الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور فعالیت دارد و تقویت امکانات تشخیصی پیشرفته برای آن از برنامه های حوزه سلامت استان است.

وی توضیح داد: دستگااه بی خطرساز و امحای پسماندهای عفونی این بیمارستان نیز با ظرفیت 500 لیتر و با هدف ماماندهی و مدیریت کیفی پسماند راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل درآمدهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری و نصب شده است.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: محور سلامت و ارتقای آن بر پیشگیری از بیماریها، اصلاح رفتار و اشاعه فرهنگ خودمراقبتی در تمامی ارکان زندگی قرار دارد و اقدامات مدیریت پسماند، بهبود محیط زیست و تشخیص زودهنگام بیماریها از جمله موارد مهم آن است که در این دو طرح افتتاحی وجود دارد.

ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید بر ارتقای سلامت گذاشته شده و در هشت بسته پیش بینی شده سلامت توجه به پیشگیری از بیماریها از طریق غربالگری و اقدامات تشخیصی زودهنگام تاکید شده است.

وی اظهار کرد: دولت به دنبال آن است که با کیفی سازی اقدامات و زیرساختها به بهترین وجه ممکن به مطالبات بحق مردم در حوزه سلامت پاسخ دهد.ک/2

560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا