گوناگون

امام جمعه تبریز: جهادگران دانشگاهی وارد عرصه مقابله باجنگ نرم شوند

‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی، مصداق بارز جهاد مطلق اشاره شده در آیات قرآن است، گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس رسالت خود پلی میان دانشگاه و صنعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار جهادگران دانشگاهی واحد استان با وی، به مناسبت فرا رسیدن 16 مرداد، سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، یکی از جهادهای مقدس بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی، پس از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و تصویب مجلس شورای اسلامی ایجاد شد.

وی به شرح وظایف و اهدف ایجاد جهاددانشگاهی مطابق با اساسنامه این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: گسترش تحقیقات، شکوفاسازی و رشد استعدادها در جامعه برای نیل به خودکفایی، گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی و توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه جهت همکاری حوزه و دانشگاه از جمله اهداف ایجاد این نهاد انقلابی است.

وی تبلیغ و ترسیم فرهنگ و هنر اسلامی ، برنامه ریزی فرهنگی برای نسل جوان به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات فرهنگی و ارائه خدمات علمی و فنی مورد نیاز جامعه را نیز از جمله وظایف جهاددانشگاهی عنوان کرد.

آیت الله شبستری خواستار توجه ویژه جهاددانشگاهی به مسائل علمی و مقابله با غربزدگی و انحرافات فرهنگی شد و افزود: این نهاد می‌تواند در راستای برنامه ریزی فرهنگی برای مقابله با غرب زدگی جوانان موثر باشد.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات رهبری، این نهاد می‌تواند با برنامه ریزی‌های فرهنگی و تبلیغاتی، قشر جوان و دانشجوی کشور را در داخل دانشگاه هدایت کرده و آنها را به کمال برساند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی سال به سال توسعه یافته و دستاوردهای قابل توجهی را در جامعه ارائه می‌کند، تاکید کرد: با توجه به مفاد اساسنامه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اهمیت این نهاد انقلابی بیشتر مشخص می‌شود.

امام جمعه تبریز دستیابی جهاددانشگاهی استان به تکنولوژی طراحی و ساخت نیروگاه‌های هیبریدی و همچنین موفقیت های مرکز درمان ناباروری آذربایجان را بسیار خوشحال کننده خواند و گفت: در گذشته زوج های نابارور جهت درمان خود مجبور بودند به کشورها و استان های دیگر مراجعه کرده و هزینه های گزافی را پرداخت کنند که خوشبختانه با اقدام جهاددانشگاهی این بیماران در تبریز با پراخت هزینه کمتر درمان می‌شوند.

وی خدمات جهاددانشگاهی استان در سال‌های اخیر را ارزشمند دانست و گفت: امیدوارم جهادگران دانشگاهی به نوآوری و فناوری مد نظر رهبر معظم انقلاب توجه کرده و رسالت خود را به عنوان پلی میان دانشگاه و صنعت به نیکی به انجام برسانند.

وی از وجود فاصله میان دانشگاه و صنعت در کشور ما انتقاد کرد و گفت: باید این فاصله با تلاش ارگان‌های دخیل، به حداقل برسد.

آیت الله شبستری بر لزوم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان تاکید و اظهار کرد: دشمنان به واسطه سرمایه‌داری خود، شبکه های ماهواره ای متعددی را در جهت اشاعه خرافات و تخریب تشیع راستین به راه انداخته‌اند و ضرورت دارد متولیان فرهنگی برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنند.

وی به آسیب‌های اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: ما با خود ماهواره یا اینترنت مخالف نیستیم، بلکه با ابتذالی که در این فضاها وجود دارد، مشکل داریم‌.

وی از جهادگران دانشگاهی خواست در زمینه جنگ نرم و نقشه‌های شوم دشمنان مطالعه کرده و برای مقابله با آنها راهکار و برنامه داشته باشند.

وی به مفهوم جهاد در قرآن اشاره کرد و افزود: نبرد با کفار حربی یا متجاوزان، جد و جهد و کوشش، جهاد مالی، جهاد کلامی و .. مواردی است که در رابطه با مفهوم جهاد در قرآن آمده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا