گوناگون

امام جمعه تبریز: شکست محاصره آمرلی نقطه عطفی در حوادث اخیر عراق بود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شکست محاصره و آزادی آمرلی نقطه عطفی در حوادث اخیر عراق بود، اظهار کرد: اگر این شهر از محاصره داعشی‌های جنایتکار آزاد نمی‌شد تمام افراد این شهر که همگی شیعه هستند به دست داعش قتل‌عام می‌شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) گفت: در آستانه 17 شهریورماه سالروز کشتار جمع بی‌شماری از مردم تهران به دست رژیم شاهنشاهی هستیم که در این روز مردم بی‌دفاع توسط رژیم شاه به رگبار بسته شدند و در این روز پرونده جنایات رژیم شاه قطورتر شد.

وی با اشاره به 20 شهریورماه سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی افزود: آیت‌الله مدنی شخصی مبارز بود که قبل از انقلاب اقدامات زیادی را برای پیروزی انقلاب اسلامی و از میان برداشته شدن رژیم طاغوت انجام داده بود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته اجلاس مجلس خبرگان رهبری به ریاست نایب رئیس مجلس خبرگان برگزار شد، ادامه داد: در این اجلاس علاوه بر سخنرانی اعضاء مجلس خبرگان، علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی و آیت‌الله مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مهمانان این اجلاس بودند.

مجتهد شبستری تاکید کرد: در انتهای این اجلاس بیانیه‌ای که شامل خواسته‌های مردم متدین ایران بود قرائت شد که در آن از دولت خواسته شده است به دستورات و رهنمودهای 15 گانه رهبری عمل کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سایر بندهای این بیانیه گفت: در این بیانیه از مسئولان و متولیان فرهنگی خواسته شده است که به دشمنان اجازه آسیب زدن به اعتقادات و باورهای جوانان کشور از طریق هجمه فرهنگی را ندهند.

وی با اشاره به این که اوضاع کشورهای یمن و عراق امیدوارکننده است، اظهار کرد: شهر آمرلی در عراق که هفتاد روز توسط داعشی‌ها محاصره شده بود آزاد و با این آزادی به دشمنان عراق ثابت شد که با هدایت مرجعیت و اتحاد مردم عراق دشمنان از پای درآمده و در آینده نزدیک داعشی‌ها از بین خواهند رفت.

وی در رابطه با اوضاع یمن تاکید کرد: اعتراضات مردمی یمن تاحدودی نتیجه بخش بوده و رئیس‌جمهور یمن با یک عقب‌نشینی آشکار دولت را منحل کرد و تا حدودی خواسته مردم برآورده شد ولی مردم تا برآورده شدن تمامی خواسته‌های خود به تظاهرات ادامه خواهند داد.

مجتهد شبستری افزود: رژیم صهیونیستی و نهضت عزل حاکمان استکبار و غیرمسلمان با استقامت مردم غیرتمند جهان اسلام در آینده نزدیک نابود خواهند شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا