گوناگون

تاکید استاندار قزوین بر تصویب قانون نظارت بر کاربرد خوشنویسی در معماری

استاندار قزوین گفت: یکی از خروجی‌های برگزاری دوسالانه می‌تواند تصویب قانون نظارت بر کاربرد خوشنویسی در ساخت و سازهای امروزی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قزوین، در مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران مرتضی روزبه استاندار قزوین با قرائت متن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قزوین مختصری درباره تاریخ و فرهنگ این استان صحبت کرد.

استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: همت ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری در اسناد توسعه برنامه پنج ساله قرار گیرد چراکه فرمایشات ایشان همواره راهگشای تمام حوزه‌هاست و بی‌تردید عمل به آن‌ها می‌تواند با جلوگیری از انقطاع فرهنگی، هویت تاریخی و فرهنگی ما را زنده کند.

روزبه گفت: دوسالانه خوشنویسی یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری کشور است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امروزه بناهایی به دور از جلوه‌های هنری در کشور ساخته می‌شود، در حالی که بقاع متبرکه و بناهای تاریخی بسیاری داریم که از هنرهای مختلفی از جمله خوشنویسی در آن‌ها استفاده شده است.

استاندارقزوین در پایان با اشاره به احیاء خط تحریری در مدارس تشریح کرد: بی‌توجهی به این امر در کشور ما زیبنده نیست؛ نباید فضای آموزشی به گونه‌ای باشد که خوشنویسی در حاشیه قرا بگیرد، آموزش و پرورش باید با توجه ویژه به موضوع آموزش خوشنویسی به دانش‌آموزان زمینه آشنایی آن‌ها را از همان ابتدای تحصیل با این هنر اصیل ایرانی اسلامی فراهم آورد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا