گوناگون

امام جمعه تهران: برای اوج گیری باید با قرآن پیوندی ناگسستنی داشت

81157693 5683717

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ˈ کاظم صدیقی ˈ جمعه در دومین روز برگزاری سومین دوره آموزشی سرگروه های صالحین بسیج رسانه ملی در مشهد خطاب به این جمع افزود: در این پیوند با قرآن باید به جایی برسیم که جز خدا ، چیزی در وجود و درون مان نباشد و هر کسی بر ما بنگرد جز خدا و یاد او نبیند.

وی اظهارداشت: تا صالح نباشیم نمی توانیم صالح پروری کنیم و اگر صالح پرور نباشیم زمینه ظهور امام صالحان هم فراهم نمی شود.

امام جمعه موقت تهران افزود : علت آنکه امام زمان حضرت مهدی (عج) ظهور نمی کند آن است که ما آمادگی برای صالح شدن نداریم.

وی با اشاره به اینکه تا الهی نشویم، نور معنویت ما را در بر نمی گیرد و قدم نخست در این راه یافتن خود و خودشناسی است، گفت: باید کوه عنانیت را در هم کوبید تا خدا را دید و صالح شد و این امر به مراقبه و مجاهدت نیاز دارد.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه به اهمیت نماز در زندگی اشاره کرد و افزود: نماز خیر العمل است باید بواسطه آن نورانی شد و هر روز خلوص و حضور قلب ما بیش از گذشته شود.

رییس مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این همایش گفت: رسانه ملی با بیش از 40 هزار عائله و نیرو باید در حوزه فرهنگی و تفکر انقلابی بیش از پیش اثر گذار باشد.

علی اصغر جعفری در مورد فعالیت های بسیج افزود: اکنون نزدیک به 14 هزار نفر در این رسانه عضو بسیج هستند که اگر همه آنها معتقد، هوشمند و با بصیرت عمل نمایند، بطور قطع می توان شرایط موجود را متحول کرد.

وی با تاکید بر ارتباط بیشتر اعضای بسیج با یکدیگر، گفت : اگر این تشکیلات منظم ، دقیق ، منسجم و سازمان یافته باشد، می توان تاثیر گذار بود و برای این امر باید چاره ای اندیشید.

جعفری اظهارداشت: آنگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید همانند قبل از انقلاب، چهره به چهره ، کادر سازی صورت گیرد.

وی گفت: در رسانه ملی افراد توانمند، معتقد و فهیم زیادی وجود دارند که عضو بسیج نیستند اما از جانبازان و بچه های جبهه و جنگ می باشند که به آنان فرصت داده نشده و در جلسات ما یکبار هم دعوت نشده اند لذا باید از توان آنان استفاده شود.

وی افزود: این سازمان بزرگ ، امانتی در اختیار ما است و باید برای فردای این سازمان مدیر تربیت کنیم در حالی که نظام کادر سازی و تربیت نیروی انسانی مشخصی نداریم.

وی اظهار داشت: اگر روند کنونی را ادامه دهیم به طور قطع در آینده دچار مشکل می شویم زیرا بر روی تربیت نیروی انسانی کار نکردیم و به مجموعه خوراک لازم را نداده ایم.

وی با اشاره به اینکه ساختار بسیج صدا و سیما از دو سال قبل بعنوان یک سازمان تخصصی در حوزه رسانه مصوب شده است، گفت : هم اینک در کنار سازمان اصلی صدا و سیما یک سازمان مینیاتوری مشابه توسط بسیج ایجاد کرده ایم و به ازای هر یک از معاونت های صدا و سیما یک حوزه و به ازای هر شبکه یک پایگاه وجود دارد.

جعفری افزود: ما اکنون هفت حوزه سایبری با دو هزار و 500 نیروی فعال داریم و بزرگترین عملیات سایبری در حوزه مقاومت در بسیج رسانه صدا و سیما شکل گرفته است .

وی گفت: کارهای زیادی انجام شده است اما همه اینها به اندازه یک قطره در مقابل بحث تربیت نیروی انسانی و کادر سازی ارزش ندارد زیرا نیازمند تربیت نیروهای توانمند و متخلق به اخلاق دینی هستیم .

رییس بسیج رسانه ملی افزود: ما باید همه نیروهای متخصص ، توانمند و مومن را جذب کرده و آموزش دهیم.

2713/659 / 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا