گوناگون

امام جمعه زاهدان: درخواست مردم سیستان برای ایجاد منطقه اقتصادی مورد توجه رییس جمهور است

81157776 5683838

آیت الله ˈ عباسعلی سلیمانی ˈ جمعه در شورای اداری شهرستان زابل به مناسبت معارفه امام جمعه جدید این شهرستان مرزی شمال سیستان و بلوچستان افزود: رییس جمهور محترم در سفر به استان اگر چه در این رابطه قول قطعی ندادند اما دستور بررسی کارشناسی و همه جانبه موضوع را دادند و امیدواریم خواسته به حق مردم سیستان برای راه اندازی منطقه ویژه تجاری و اقتصادی جامه عمل به خود گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تقدیر از زحمات حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی امام جمعه سابق زابل، ابراز داشت: ایشان در دوران مسوولیت خود زیباترین مدیریت را در منطقه سیستان انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله سلیمانی گفت: امام جمعه سابق زابل در راستای ارتقاء فرهنگ و وحدت و سازندگی منطقه سیستان تلاش زیادی داشت و با حمایت از تمام دستگاههای حکومتی منطقه، تلاش های فراوانی انجام دادند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: نقش ائمه جمعه در حمایت از دستگاههای حکومتی و ایجاد تعامل و وحدت بی بدیل است و اگر بعضا گلایه مندی وجود دارد نباید از تریبون های عمومی بیان شود.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: امام جمعه سابق زابل طی دو سال گذشته مکرر درخواست انتقال داشتند و من با این موضوع مخالفت بودم اما در نهایت با پیگیریهای زیاد ایشان و موافقت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با انتقالشان به خراسان رضوی موافقت به عمل آمد.

در ادامه حجت الاسلام ˈ علی اکبر کیخا ˈ امام جمعه جدید زابل، گفت: من به هیچ جناح و گروهی تعلق خاطر ندارم و با هر شخصی که خادم نظام و مردم باشد دوست و برادرم و به سیستانی بودنم افتخار کرده و خودم را جزو تمام طوایف سیستانی ها می دانم و اساسا معتقدم طایفه گری و قومی گری بر اساس دین مبین اسلام خلاف شرع است.

وی بیان داشت: طرح هایی برای علما، اساتید دانشگاه ها و مسوولان منطقه دارم که تقدیم آنها خواهم کرد و برای جوانان نیز ایده های خوبی خواهیم داشت.

ˈهوشنگ ناظریˈ معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز گفت: امام جمعه سابق با دید وسیع و نفوذ کلامی که در منطقه داشتند در تمام مسایل کمک حال مردم و مسوولان بودند و در موضوع مهم وحدت مذاهب نیز تلاش وافری به عمل آوردند.

همچنین به گزارش ایرنا، همچنین حجت الاسلام ˈ علی اکبر کیخا ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته زابل، افزود: دشمن نمی خواهد پیشرفت ملت ایران را ببیند و تلاش دارد با جنگ بین اقوام و مذاهب و در پیش گرفتن تحریم ملت ما را شکست دهد که تاکنون شکست خورده است.

منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیم روز در شمال استان سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

2729/7312/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا