گوناگون

امام جمعه زاهدان: ناامنی اخلاقی خطرناک‌ترین ناامنی اجتماعی است

امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: همان‌قدر که یک نظام برای حفظ سلامت جامعه و صحت محیط هزینه می‌کند باید برای امنیت جامعه نیز تلاش کند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، افزود: وقتی در روایات مسئله امنیت به میان می‌آید و می‌خواهند ما را به ارزش و قدر و منزلت آن برسانند می‌گویند سلامتی و صحت را بفهمید و به میزان فهمتان امنیت را درک کنید.

وی در ادامه به آیاتی از سوره قریش اشاره و اظهار کرد: در این آیات سیری و امنیت هم وزن هم شده‌د و در دو کفه ترازو قرار گرفته‌اند.

وی گفت: به همان اندازه که برای سیری باید سرمایه‌گذاری شود برای برقراری امنیت نیز باید سرمایه‌گذاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امنیت شهرها و روستاها و جاده‌ها و بیابان‌ها نعمت کوچکی نیست و بر همین اساس است که دشمن می‌خواهد به امنیت ما دست‌اندازی کند.

سلیمانی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امنیت کشورهای همسایه نیز به عهده ماست و این جمهوری اسلامی ایران است که باید هم امنیت خود و هم امنیت همسایه‌ها را به عهده گیرد.

امام جمعه زاهدان در پایان به شاخه‌های مختلف امنیت اشاره کرد و گفت: ناامنی اخلاقی خطرناک‌ترین ناامنی اجتماعی است و ما باید روز به روز با رشد اخلاقی روبرو باشیم و امنیت سیاسی هم یکی از مهمترین شاخه‌های امنیت است و امیدواریم در همه شئون امنیت کشور ما به حد اعلا برسد و الگویی برای جوامع بشری باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا