گوناگون

امام جمعه فیروزکوه: مالیات یک ضرورت اجتماعی است

81229357 5809320

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به فرا رسیدن 16تیر ماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی اظهارکرد: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏باید فرهنگ مالیاتی و تشویق به خود اظهاری در پرداخت داوطلبانه مالیات تقویت شود تا مردم با رغبت و میل به پرداخت آن اقدام کنند.

وی گفت: این مهم زمانی میسر است که درباره مالیات هایی که از مردم دریافت می شود رفع ابهام شده و شفاف سازی شود.

حجت الاسلام استیری رعایت عدالت، تناسب مالیات با توانایی مؤدیان مالیاتی و استفاده از نیروهای کارشناس و متخصص را در این زمینه مهم برشمرد و تصریح کرد: باید از تخفیف های بی جا و بی مورد در وضع مالیات ها پرهیز کرد که ناروا و تبعیض است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات متفاوت با پرداخت خمس و غیر از آن است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: خمس یک واجب الهی و عبادی است که در آن قصد قربت معتبر است، اما مالیات یک حکم قانونی و حکومتی تابع شرایط زمان و مکان است.

وی با بیان اینکه جایگاه و مصرف این دو مقوله نیزمتفاوت است، گفت: خمس یک حق ثابت و شرعی برای تقویت بنیه فرهنگی و دینی است، اما مالیات یک ضرورت اجتماعی و نیاز دولت و حکومت برای تامین امنیت مالی و جانی مردم است.

حجت الاسلام استیری تاکید کرد: مصرف مالیات برای عموم شهروندان بوده و جنبه رفاهی دارد، اما مصرف خمس برای امور خاص مشکل فقرا و محرومان است که جنبه فرهنگی و دینی دارد.

تهرام/8142/1565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا