گوناگون

درآمدناخالص غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد16درصد افزایش یافته است

81229309 5810036

کرامت پرهیزکار روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 98 درصد درآمد ناخالص ملی در کهگیلویه و بویراحمد وابسته به نفت و گاز بوده که این میزان درسال 92 به 82 درصد رسیده است.

وی گرایش فعالیت های اقتصادی به تولید دربخشهای کشاورزی وخدمات را دلیل افزایش درآمد ناخالص این استان ذکر کرد و افزود: دراین استان ظرفیت های بالایی برای کار ،تولید و افزایش میزان درآمد ناخالص وجود دارد.

وی بیان اینکه کاهش وابستگی اقتصاد به نفت از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است افزود: دستیابی به این مهم نیازمند کار جهادی و ارایه تسهیلات بانکی برای رونق تولید است.

پرهیزکار اظهار کرد: همکاری بانک ها با بخش صنعت و کشاورزی می تواند زیر ساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را با هدف ایجاد مراکز اشتغالزا،رونق تولید و افزایش بهره وری فراهم کند.

وی عنوان کرد: رویکرد بانک مهر اقتصاد هدفمندسازی منابع بانکی و ارایه تسهیلات کم بهره برای رونق تولید در بخش کشاورزی، صنعت و کارگاه های زود بازده است.

پرهیزکار ابراز داشت: چشم انداز بانک مهر اقتصاد بر این است که تا پایان سال 95 جزو پنج بانک برتر در کشور و 10 بانک برتر در خاور میانه باشد.

وی تصریح کرد:بانک مهر اقتصاد تاکنون تمامی منابع قرض الحسنه خود را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

مدیر بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بانک آمادگی دارد با شناسایی فعالان اقتصادی و صنعتگران و ارایه تسهیلات زمینه رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را در استان مهیا کند.

پرهیزکار ادامه داد: بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد در 24 الگوی تولیدی از جمله باغداری، دامداری، زنبورداری، پرورش قارج، مرغ بومی، و گاو شیری به متقاضیان تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان قرض الحسنه و مابقی را با نرخ سود متعارف پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد:در صورتی که حجم تولید کارگاه تولیدی در سطح بالایی باشد این بانک تا سقف سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کند.

پرهیزگار با بیان اینکه این بانک با هشت شعبه در کهگیلویه وبویراحمد جزو کوچکترین بانکهاست اما بیشترین منابع را دراختیار دارد افزود: منابع این بانک فرصت خوبی برای متقاضیان سرمایه گذاری در طرحهای بزرگ و کوچک است.

وی تصریح کرد: دسترسی به اقتصاد پویا به عوامل متعددی ارتباط دارد که در کنار ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و تلاش بخش خصوصی برای بالفعل سازی ظرفیت های اقتصادی، تسهیلات بانکی به عنوان یکی از این عوامل می تواند به رونق فضای کسب وکار کمک کند.

7529/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا