گوناگون

امام جمعه کرمانشاه: علی (ع ) متعلق به تمام بشریت است

81241729 5830362

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما، با بیان اینکه امیرالمومنین (ع ) در عالم نمونه ندارد، افزود: خدا عزیزتراز علی (ع) برای رسوالله خلق نکرده است.

وی اظهار داشت: علی (ع) ستون و اساس دین اسلام است و این شخصیت بزرگ جهان اسلام مظهر تام قرآن، اسلام و جلوه حق تعالی است لذا لازم است ما در شرایط کنونی سیره این امام همام را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به راهپیمایی روز جهانی قدس در هفته آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی لازم است همه اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضوری گسترده داشته باشند.

آیت الله علما افزود: رژیم غاصب اسراییل مردم ستمدیده غزه را زیر شدیدترین حملات وحشیانه خود قرار داده و از طریق زمین، هوا و دریا آن ها را بمباران می کند و امریکای جنایتکار نیز از اعمال ننگین آن ها حمایت می کند.

وی گفت: مردم ایران باید با شرکت در راهپیمایی روز قدس از مردم مظلوم فلسطین که تحت محاصره شدید مواد غذایی، دارو و امکانات درمانی هستند، حمایت کنند.

وی در ادامه شورای نگهبان قانون اساسی را حساسترین نهاد انقلاب اسلامی دانست و گفت: این شورا از دستاوردهای انقلاب و نظام حراست می کند لذا لازم است همه آحاد مردم مانند شورای نگهبان عمل کنند.

وی افزود: شورای نگهبان صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تایید می کند لذا وظیقه فقهای این شورا بسیار سنگین و مهم است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت مسایل فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر مراقبت و موظبت نکنیم کار فرهنگی جایگزینی ندارد.

وی خطاب به جوانان و بانوان کشورمان افزود: ای خواهر و ای بردار اگر می خواهی علی (ع ) را یاری کنی و پیرو این امام بزرگوار باشی حجابت را رعایت و تقوای الهی را پیشه کن.

وی اظهار کرد: دولت، مسوولان نظام، روسا و اساتید دانشگاه ها باید دغدغه های رهبری را عمل کنند و محیط و جامعه را به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی سوق دهند.

567

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا