گوناگون

شورا و شهرداری مانع از طرح توسعه شبکه فاضلاب خلخال هستند

81241728 5830373

جلیل جعفری بنه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نیاز ضروری شهروندان خلخال به توسعه پروژه شبکه فاضلاب شهری به ویژه در مناطق حاشیه نشین شهر انتظار می رود اعضای شورای اسلامی و شهردار خلخال برای صدور مجوزهای لازم برای حفاری های شرکت آب و فاضلاب شهری تلاش کنند.

وی گفت: علاوه بر توسعه 12 کیلومتری شبکه فاضلاب شهری که امسال اجرا خواهد شد با قول مساعد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هفت کیلومتر جدید نیز به طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری خلخال در سال جاری افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: نبود همکاری لازم از سوی اعضای شورای اسلامی و شهردار در گذشته مانع از اجرای به موقع طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق پیش بینی شده شهر خلخال شده است.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار خلخال بدون فوت وقت باید نسبت به صدور مجوزهای لازم برای اجرای پروژه های عمرانی آب شرب و توسعه شبکه فاضلاب شهری خلخال اقدام و زمینه را برای بهره مندی همه شهروندان خلخال از این امکانات شهری فراهم کنند.

وی گفت: هدایت پساب های خانگی به داخل کوچه ها خیابان ها و معابر عمومی شهر به دلیل نبود امکان حفر چاه های جذبی در مناطق سنگی و صخره ای مسکونی حواشی شهر به عنوان یک معضل بهداشتی سلامتی ساکنان این مناطق و همه شهروندان خلخال را به شدت تهدید می کند.

وی افزود: با اجرای طرح توسعه فاضلاب شهری در این مناطق این مشکل اجتماعی برطرف خواهد شد.

جعفری گفت: در برخی مناطق مختلف حاشیه نشین شهر خلخال امکان حفر چاه جذبی فاضلاب حتی به عمق یک متر هم امکان پذیر نبوده و این مشکل سبب شده تا اهالی این مناطق خروجی فاضلاب های خانگی حتی سرویس های بهداشتی خودرو به معابر عمومی هدایت کنند که در چنین شرایطی و با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما شیوع انواع بیماری های واگیر ناشی از این کار در این مناطق دور از انتظار نیست.

جعفری حیوی رییس شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال نیز در این زمینه گفت: به دلیل نبود همکاری لازم از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی در صدور مجوزهای لازم برای حفاری در سطح معابر شهر خلخال هیچ پروژه طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری در سطح شهر خلخال فعال نیست.

وی افزود: در صورت صدور مجوز برای حفاری از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار خلخال این شرکت برای اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق حاشیه نشین اعلام آمادگی کرده و این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا