گوناگون

امحای 2700 کیلو فرآورده گوشتی آلوده در کرمانشاه

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه از امحای 2700 کیلوگرم فرآورده گوشتی آلوده تولیدی دو واحد تولید فرآورده‌های گوشتی استان در سال جاری خبرداد.

محمودرضا نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بطور ماهانه به تمامی واحدهای تولیدی فرآورده‌های گوشتی استان سرکشی می‌شود، تصریح‌کرد: نظارت بر فرآورده‌های گوشتی محدود به محل تولید نبوده و بر عرضه محصول در بازار نیز نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون بافت‌شناسی از فرآورده‌های گوشتی به عمل می‌آید، اظهارکرد: کارشناسان استاندارد فرآورده‌های گوشتی را مورد آزمایش بافت‌شناسی قرار داده و در صورت مشاهده موردی مشکوک آن فرآورده را امحا و از عرضه آن در بازار جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه تصریح‌کرد: از ابتدای مرداد سال 1390 طبق دستور سازمان ملی استاندارد استفاده از خمیر مرغ و بافت‌های غیرمجاز مانند بافت‌های ریه، جگر، سنگدان، استخوان و پوست در تولید فرآورده‌های گوشتی ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به شدت با واحد متخلف برخورد می‌شود.

به گفته نیازی از همان تاریخ تاکنون واحدهای تولیدی فرآورده‌های گوشتی به شدت کنترل شده و اجازه استفاده از چنین موادی به آنها داده نمی‌شود.

نیازی با اشاره به نامه اخیر معاونت غذا و دارو به سازمان ملی استاندارد مبنی بر ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی اظهارکرد: این مورد از سه سال پیش تاکنون در دستور کار ادارات کل استاندار سراسر کشور قرار دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه در ادامه از امحا 2700 کیلوگرم فرآورده گوشتی آلوده در استان طی امسال خبرداد و اظهارکرد: این محصولات به دلیل عدم رعایت استانداردهای ملی در تولید آنها امحا شدند.

وی با اشاره به وجود 12 واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی در سطح استان، اظهارکرد: از این تعداد شش واحد به تولید همبرگر اختصاص داشته و شش واحد دیگر نیز کار تولید سوسیس و کالباس را بر عهده دارند که چهار واحد از آنها در کنار تولید سوسیس و کالباس، همبرگر نیز تولید می‌کنند.

نیازی با اشاره به نظارت استاندارد بر فعالیت تمامی این واحدها، اظهارکرد: یکی از این واحدها در سال جاری به دلیل عدم رعایت استانداردها پلمب و 1720 کیلوگرم از محصولات آن امحا شد که هنوز هم اجازه فعالیت به این واحد داده نشده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه تصریح‌کرد: هفته‌گذشته نیز یک تن فرآورده گوشتی آلوده امحا شد.

نیازی استفاده از گوشت حیواناتی مانند گربه را در تولید سوسیس و کالباس شایعه دانست و تاکید کرد: چنین مواردی به هیچ عنوان صحت نداشت و حتی یک مورد از این‌گونه موارد گزارش نشده و در بازرسی‌ها دیده نشده، زیرا آزمایشات بافت‌شناسی روی فرآورده گوشتی انجام شده و نوع گوشت مصرفی مشخص می‌شود.

نیازی گفت: سازمان ملی استاندارد در زمینه سلامت مردم هیچ‌گونه اغماضی نخواهد کرد و تمامی محصولات و فرآورده‌های گوشتی را چه در مکان تولید و چه در زمان عرضه تحت نظارت دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا