گوناگون

امنیت زیربنا و پایه ی اساسی توسعه اقتصاد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، گفت: نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معطم رهبری بیانگر این مهم است که جامعه ی ما به یک حرکت جدی در عرصه فرهنگ و اقتصاد نیازمند است.

وی عنوان کرد: برای تمامی مسئولان و مردم تلخ بود که معظم له در سخنرانی اغاز سال جدید در جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) عنوان کردند حماسه سیاسی  محقق شد ولی حماسه اقتصادی به تاخیر افتاد.

وی اظهارداشت: تمامی مدیران باید امسال تلاش مضاعفی داشته باشند که رهبری در سخنرانی آغاز سال ۹۴ بیان کنند گام های بلندی در زمینه فرهنگ و اقتصاد به همت مسئولان و با همکاری مردم در کشور برداشته شد.

وزیراطلاعات با بیان اینکه از زاویه ای امنیت با دو مسئله اقتصاد و فرهنگ مرتبط است بیان کرد: وزارت اطلاعات باید نقش خود را در توسعه کشور به خوبی ایفا کند چرا که شکوفایی اقتصادی و بالندگی فرهنگی در جامعه ی برخوردار از امنیت پایدار محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: در جوامع فاقد امنیت فرصت اندیشیدن به سرمایه گذاری و پیشرفت و ترقی وجود ندارد لذا مسئولیت و بار سنگینی در تحقق شعار امسال و هم چنین توسعه کشور بر دوش دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام بر گردش سرمایه تاکید کرده است عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که سرمایه و زر و نقره خود را اندوخته می کنند و در جهت گردش ثروت در جامعه به کار نمی برند به آنان خبر بده که عذاب الهی در انتظار آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت لازمه و ضرورت چرخش جرخ های اقتصاد است افزود: برای تحقق شعار سال و منویات رهبری باید امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور به وجود آید چراکه سرمایه در جایی که احساس خطر کند نمی ماند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: برای ممانعت از به خطر افتادن سرمایه گذاری باید با مفاسد اقتصادی به صورت هوشمندانه  مبارزه شود

حجت الاسلام و المسلمین علوی تقویت سرمایه گذاری را موجب ایجاد  امنیت پایدار و ماندگار خواند و عنوان کرد: علاوه بر تشویق سرمایه گذار داخلی به سرمایه گذاری ورود سرمایه خارجی نیز در کشور ضروری است چون این مهم امنیت کشور را ارتقا می دهد.

وی گفته مذکور را با بیان نمونه ای در دوران جنگ تحمیلی توضیح داد و افزود: نیروهای بعثی در زمان جنگ تحمیلی بارها پالایشگاه های ایران را مورد حمله هوایی قرار دادند ولی نتوانستند به پتروشیمی ماهشهر حمله کنند چون سرمایه گذار خارجی داشت.

وی اظهارداشت: وجود هر سرمایه گذار خارجی  به معنای اضافه شدن یک نفر به جمع علاقه مندان به امنیت کشور است بنابراین فراهم کردن شرایط  چنین سرمایه گذاری هایی ضروری است.

مردم باید مولد ثروت باشند

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم باید مولد ثروت در کشور باشند بیان کرد: مردم با کار و تلاش و فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان خود باید ثروت تولید کنند و دولت نیز خدماتی از قبیل آموزش و پرورش و سلامت و امنیت را برای آنها فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: اگر در کشور دولت مولد ثروت و مردم مصرف کننده باشند شرایط نابسمانی از لحاظ اقتصادی ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: باید شرایطی فراهم کرد که ملت و بخش خصوصی فرصت های شغلی را در کشور فراهم کنند نه اینکه افراد جویای کار به دستگاه های دولتی مراجعه کنند.

گذاشتن چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید دردناک است

وی یادآورشد: در سال ۸۳ چشم انداز بیست ساله برای کشور ترسیم شد حال بعد از سپری شدن ۱۰ سال چه اتفاقی افتاده که تحقق آن ایده آل ها را هم به خواب نمی بینیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: در طول هشت سال گذشته جناحی آمد و جناج دیگری را له کرد و از این له کردن ها یکدیگر نتیجه ای حاصل آنها نشد ولی  خوشبختانه دولت یازدهم به هیچ وجه نمی خواهد جناحی برخورد کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: تمامی جناح ها و گروه های سیاسی باید در ساختن کشور مشارکت داشته باشند و این مهم برای ایران اسلامی فرصت است.

وی اظهارداشت: در چنین شرایطی درد اور است که عده ای اندکی چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید که مشی اعتدال را درپیش گرفته است، بگذارند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام بر حفظ آبروی انسان ها تاکید کرده است، عنوان کرد: به سادگی نمی توان مهر عدم صلاحیت را بر پیشانی مدیران زد و سرمایه ارزشمند نیروی انسانی که سال ها فعالیت و تلاش و مدیریت کرده از بدنه دستگاه اجرایی کنار گذاشت.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سیستم اطلاعاتی را جدای از مفاهیم اسلامی نمی توان طراحی کرد، بیان کرد: سیستم اطلاعاتی مبتنی بر ارزش های اسلامی و اخلاقی باید داشته باشیم تا  از این نظر به الگوی تمامی کشورهای دنیا تبدیل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی اقدامات دستگاه اطلاعاتی در کشور را مجاهدت خاموش خواند و اظهارداشت: خبر هایی در خصوص  دستگیری عوامل ترور با مقادیر زیادی اسلحه ومواد منفجره کمتر و گاها اصلا منتشر نمی شود تا استرس و ترسی در بین مردم ایجاد نشود واز این نظر کار و اقدام نیروهای اطلاعاتی مجاهدت خاموش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا