گوناگون

امکانات دستگاه های اجرایی در اختیار مدارس قرار می گیرد

81207091 5771008

ˈ علی زرافشان ˈ چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری اجرای طرح های اوقات فراغت تابستانی را مهم ارزیابی کرد و افزود : امکانات آموزش و پرورش به تنهایی جوابگوی جامعه هدف در طرح اوقات فراغت نیست و به همین دلیل نیاز بود تا از فضاها و امکانات ورزشی و تربیتی دیگر دستگاه ها استفاده شود.

وی مشارکت طلبی را رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم معرفی کرد و گفت : در دوره جدید ما به دنبال مشارکت جدی اولیاء و سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری و تصمیم سازی به منظور ارایه مطلوب تر خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان هستیم.

زرافشان استفاده از امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی را همسو با سیاست مشارکت جویانه آموزش و پرورش دانست و از شورای آموزش و پرورش استان های کشور خواست تا به طور جدی مقوله مشارکت مردمی را اجرایی کنند.

وی از تغییر نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش در دوره جدید به نگاه سرمایه ای خبر داد گفت : آینده مدیریت صحیح کشور با تحصیلات و تربیت درست دانش آموزان امروز رقم می خورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش وضعیت این وزارتخانه را در مطلوب تر از سال های قبل ارزیابی کرد و افزود : به طور یقین با توجه به تعداد بالای دانش آموزان ، نیاز به مشارکت بیشتر مردم بویژه خیرین و مدیران دستگاه های اجرایی داریم.

وی با بیان اینکه 47درصد پوشش تحصیلی دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای است ، ادامه داد : با توجه به بالا بودن سرانه آموزش فنی و حرفه ای ، نیاز به کمک مردمی و خیرین بیشتر احساس می شود.

زرافشان برون سپاری آموزش فنی حرفه ای را یکی از راهکارهای آموزش و پرورش برای جبران کمبودها دانست و اظهار داشت : پارسال 80 هزار دانش آموز در آموزشگاه های بخش خصوصی در رشته فنی حرفه ای تحصیل کردند که امسال به یکصد هزار نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از سه هزار دانش آموز فنی و حرفه ای به صورت امریه در جهاد کشاورزی به کار گرفته می شوند ، افزود : جهت گیری اصلی سرمایه گذاری در آموزش و پرورش رفع بیکاری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که دو درصد از فارغ التحصیلان آموزش پرورش بیکار هستند ، گفت : دانش آموزان فنی و حرفه ای با فرا گرفتن مهارت های مختلف در ادامه فعالیت های اقتصادی مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت استان کشور به آزمایشگاه نانو مجهز هستند ، افزود : تا پایان سال جاری تمامی استان های کشور به آزمایشگاه نانو تجهیز می شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش وضعیت آموزشی و تربیتی مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : وزارت آموزش و پرورش برای راه اندازی هنرستان نساجی مازندران کمک می کند.

مازندران 480 هزار دانش آموز دارد.ک/2

2585/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا