گوناگون

امید به بازگشایی مسیر جدید در مذاکرات هسته ای/ عزتمان را با چیزی معاوضه نمی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی عصر جمعه در حاشیه همایش روسای کل دادگستری های کشور در مشهد اظهار کرد: مذاکرات به مراحل حساسی رسیده، فرصتی که داشتیم 3 آذر بوده است؛ در نیویورک انتظار می رفت پیشرفت حاصل شود اما این  اتفاق نیفتاد و طرفین برای ادامه مذاکرات جدی هستند.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که کمال استفاده از زمان مذاکرات بشود و افزود: هفته آینده سه شنبه و چهارشنبه در وین مذاکره داریم؛ سه شنبه گفتگوی دوجانبه با آمریکا و اشتون و چهارشنبه مذاکره سه جانبه ظریف، اشتون و کری است.

وی افزود: در مذاکرات هفته آینده در وین در خصوص موضوعات کلیدی مثل تحریم و چگونگی رفع تحریم ها و در خصوص غنی سازی صحبت خواهیم کرد و امید داریم مسیر جدیدی را بتوانیم باز کنیم.

مسئول ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مورد اظهارات کامرون گفت: دکتر ظریف و وزارت خارجه در این خصوص در مجلس توضیحاتی دادند؛ این اظهارات در شان نخست وزیر انگلیس نبود.

وی افزود: عجله ای برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتها نداریم و باید همه دولت ها و کشورها بفهمند که با مردم ایران باید با زبان کرامت و احترام صحبت کنند؛ ما عزت خودمان را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم و عزتمان را فدای روابط و مصالح موقتی در مذاکرات نمی کنیم.

عراقچی ادامه داد: حفظ شان و عزت مردم ایران اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص ائتلاف ضد داعش گفت: تعبیر رهبری این بود که این مواضع مضحک است و وقتی خود غربی ها و متحدانشان این گروهک تروریستی را که اسم دولت اسلامی برخود گذاشته آفریده اند و حمایت می کنند؛ حالا دم از مبارزه و ائتلاف می زنند و این مضحک است.

عراقچی ادامه داد: ما به هیچ وجه به ائتلاف ضد داعش اطمینان نداریم و نگران مقاصد پشت پرده و سیاست های پنهان آن هستیم و کماکان معتقدیم باید با این گروهک داعشی مبارزه شود و این گروهک تهدیدی جدی برای جهان اسلام است.

وی در خصوص اینکه آیا در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سوم آذر امیدوار هستید، گفت: زمان به سرعت در حال گذر است و ما هنوز ناامید نیستیم تا مذاکرات تا سوم آذر به نتیجه برسد و اگر تغییری در مواضع طرف مقابل ایجاد نشود احتمالا به تاریخ 3 آذر نخواهیم رسید.

عراقچی ادامه داد: کماکان ما تلاش می کنیم طرف مقابل هم ابراز علاقه و اراده دارند برای به نتیجه رساندن مذاکرات.

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران در مورد نتیجه مذاکرات ابراز کرد: زود قضاوت نکنید، احتمال همه چیز هست اجازه دهید تلاش ها به نتیجه برسد بعد قضاوت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا