گوناگون

واقعه غدیر غریب مانده است / دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود حجت خداست

به گزارش خبرنگار مهر ایت الله محمدی ظهرجمعه در خطبه های  نماز عبادی – سیاسی جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی وضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم افزود: کسی در در این روز بزرگ روزه بگیرد  از عبادات تمام عمرش با ارزشتر است.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: عملکرد نیروی انتظامی به دلیل تلاش های شبانه روزی به منظور برقرار کردن نظم و امنیت در جامعه قابل ستایش است لذا قدر شناسی مردم از این نیرو از واجب تریسم واجبات است.

ایت الله محمدی در ادامه اظهار داشت : امروز سالروز ولادت سراسر نور و سعادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام هادی (ع) است در حقیقت یکی ازبزرگترین عیدهای عالم حقیقت و عالم بشریت است لذا کاربرد وجود حجت خدا در عالم چیزی نیست که با این ذهن های ساده بتوان آن را درک کرد .

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت حقه امیر المومنان است یادآور شد: عید غدیر بزرگترین عید خداست لذا هر عیدی در عالم چه مذهبی و چه ملی مختص انسان هاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: بعد از معرفی امیر امومنان به عنوان جانشین بر حق پیامبر عده ای منافق همان جا نقشه ترور پیامبر را کشیدند و می خواستند واقعه غدیر خم را در نطفه خفه کنند اما دریغ از اینکه ولایت امیر امومنان علی (ع) خواست خداوند است.

ایت الله محمدی در ادامه با تاکید براینکه دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود حجت خداست عنوان کرد: ایران جزیره  امن و با ثبات است و در مقابل توطئه های دشمنان مقابله می کند و اجازه کوچکترین خیانت را دشمنانش نمی دهد و در حال حاضر در حرصه بین الملل به عنوان قدرت علمی ، دانشگاهی ، سازندگی و … مطرح می باشد و این به به برکت نظام ولایی حاکم بر کشور است.

وی با تاکید براینکه بیشترین و بهترین منابع را کشورهای اسلامی در اختیار دارند اما همواره ضعیف هستند ادامه داد: کشورهای اسلامی به دلیل اینکه پیرو سرپرست آسمانی به نام حجت خدا نیستند با بدبختی دست و پنجه نرم می کنند همانطور که الان شاهد اوضاع نابسامان درکشورهای لیبی ، عراق، سوریه یمن و … هستیم .

ایت الله محمدی با تاکید براینکه اوضاع نابسامان کشورهایی از جمله یمن ، سوریه ، عراق و … نگران کننده است ، افزود: اگر کشورهای اسلامی آن کسی را که خداوند به عنوان رهبر، امام و ولایت معرفی کرده است انتخاب کنند اولین ابر قدرت دنیا خواهیم شد .

وی عنوان داشت : متاسفانه افرادی هستند که با وجود اینکه نابسامانی کشورهای اسلامی را می بینند ودرمقابل شاهد بالندگی های ایران نیز هستند که قبل از انقلاب هیچ یک از آنها نبود بازهم سر تعظیم به سوی دشمنان نظام فرود می آورند .

امام جمعه همدان در پایان یادآور شد : باید برای عید غدیرخم که عید اکبر خدا و عید ولایت و امامت است باید مسئولانه ، عاشقانه ، عارفانه قدم برداریم .

در پایان نماز جمعه کاروان غدیریان با تزیین خودروهای های  خود در سطح شهر حرکت کردند و نوای من کنت مولاه و فهذا علی مولا سردادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا