گوناگون

غدیر واقعه ای مهم و اثرگذار در تاریخ اسلام است/ ولایت فقیه عامل اتحاد و جلوگیری از تفرقه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با گرامیداشت عید سعید قربان و با اشاره در پیش بودن عید سعید غدیر خم این مناسبت بزرگ اسلامی را واقعه ای بسیار مهم و اثرگذار در تاریخ اسلام دانست و بیان داشت: باید ابعاد و فلسفه غدیر خم برای همگان به ویژه نسل جوان و متدین بیش از پیش روشن و تفسیر شود تا پیام غدیر که همان ولایت حضرت علی (ع) است بر همگان آشکار شود.

وی ادامه داد: عید سعید غدیر خم عید بسیار بزرگی برای مسلمانان است زیرا این عید برای مسلمانان عید امامت و ولایت است.

امام جمعه موقت هرمز با بیان اینکه روز عید غدیر، روز عید همه ادیان است و همه انبیاء جانشینان خود را در این روز معرفی کردند، افزود: طبق روایات ائمه اطهار (ع) هر کس این روز را گرامی بدارد خداوند به زندگیش برکت می دهد و مسئله ولایت از غدیر آغاز شد و کسانی که از ولایت فاصله گرفتند ضربه خوردند و این درس عبرتی است تا ما از ولایت و رهبری فاصله نگیریم.

خطیب موقت جمعه هرمز تبعیت از ولی فقیه را عامل اتحاد و جلوگیری از تفرقه در جامعه دانست و گفت: تا زمانی که مردم ایران اسلامی، اتحاد خود را زیر لوای ولایت حفظ کنند، هیچ دشمنی جرات رویارویی با ایران اسلامی را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: عید غدیر عامل اتحاد است نه اختلاف و حتی امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای رفع اختلاف بین مسلمانان با خلفا همکاری داشتند و به آنها مشاوره می دادند چرا که آن حضرت حفظ اسلام را از همه چیز واجب تر می دانستند.

امام جمعه موقت هرمز با تبریک ولادت با سعادت امام علی النقی (ع) گفت: آن امام همام در زمان امامت خود در هدایت گری مردم و جامعه نقش مهمی داشت.

حجت الاسلام جعفری بر توجه و برگزاری جشن های دینی و مذهبی در جامعه تاکید کرد و افزود: همچنان که برگزاری عزاداری برای ائمه اطهار (ع) دارای ثواب الهی است، برگزاری مراسم جشن ولادت و جشن های دینی و مذهبی هم ضمن جلب ثواب و اجر الهی، موجب اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در جامعه می شود.

امام جمعه موقت هرمز با تبریک سالروز تاسیس وزارت اطلاعات، اظهار داشت: اگر اکنون امنیتی در جامعه حکم فرماست از هوشیاری سربازان گمنام  امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته پیوند اولیاء ومربیان گفت: انجمن اولیاء و مربیان عالی ترین نماد همراهی و مشارکت مردم در ساختار نظام تعلیم وتربیت کشور است.

امام جمعه موقت هرمز عنوان کرد: انجمن اولیاء و مربیان از ارکان اصلی مدارس است و تأمین مشارکت فکری، فرهنگی، عاطفی و آموزشی اولیا و تقویت، هماهنگی و همسویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه از وظایف این انجمن است.

حجت الاسلام جعفری  گفت: انجمن اولیا و مربیان به عنوان حلقه ی اتصال دو نهاد بنیادین و تاثیر گذار در فرآیند آموزش و پرورش یعنی ” خانه و مدرسه” نقشی کلیدی دارد و در فراهم ساختن بستر مشارکت فعالانه ی اولیا و مربیان در زمینه های مختلف می تواند تاثیر گذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا