گوناگون

رقابتهای خوزکه "گردوبازی" کشور به کار خود پایان داد/ شهمیرزاد در سکوی اول ایستاد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر جمعه در دومین دوره از رقابت های خوزکه “گردوبازی” کشور در شهمیرزاد ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی تولید گندم در کشور اظهار داشت: امسال 10 میلیون و 200 هزار تن تولید گندم داشتیم.

عباس کشاورز با اذعان بر اینکه طبق پیش بینی ها خرید گندم بین شش تا هفت میلیون تن محقق شد، گفت: متاسفانه به دلیل وقوع خشکسالی و سرما در تولید جو افزایشی نداشتیم.

شش میلیون و 500 هزار هکتار اراضی زراعی زیر کشت انواع محصولات

وی با اظهار اینکه 26 درصد محصول جو کشور در استان خراسان رضوی تولید می شود، افزود: در بخش تولید علوفه و صیفی جات موقعیت مطلوبی داریم که متاسفانه کشاورزان به دلیل افزایش تولید صیفی جات نظیر هندوانه و کاهش قیمت آن امسال دچار زیان فراوان شدند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تولید بسیار خوب حبوبات در سطح کشور که خوشبختانه باعث کاهش واردات این نوع محصول شد تصریح کرد: 180 هزار تن طی سال گذشته واردات حبوبات داشتیم که این مقدار طی سالجاری به حدود 70 هزار تن کاهش یافت.

کشاورز با یادآوری اینکه شش میلیون و 500 هزار هکتار اراضی زراعی زیر کشت انواع محصولات قرار دارد و خشکسالی قابل توجه سالجاری تاثیر منفی بر تولید محصولات کشاورزی داشت افزود: این مهم مناطق شمال و شرق کشور بیشتر درگیر خود کرد اما در مناطق مرکزی و غربی به دلیل بارندگی مناسب وضعیت مناسبی داشتیم.

توسعه ورزش های بومی و محلی در مدارس سطح کشور

رئیس دپارتمان ورزش های سنتی فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی نیز در این همایش با اشاره به اینکه 27 نوع کشتی محلی در کشور شناسایی شده است، افزود: قریب 15 بازی محلی با نام های مختلف به صورت منطقه ای و کشوری برگزار می شود که این فدراسیون توسعه ورزش های بومی و محلی را در دستور کار خود دارد و در نظر است در قالب تفاهم نامه ای بازیهای بومی محلی در مدارس نیز توسعه یابد.

محمد رسول کلهر همچنین از برگزاری 175 جشنواره و همایش های بومی و محلی به عنوان دیگر برنامه های این فدراسیون در نیمه نخست امسال اشاره کرد.

شهمیرزاد سکوی اول رقابت های خوزکه کشور را از آن خود کرد

دومین دوره رقابت های خوزکه “گردوبازی” با حضور 20 ورزشکار از استانهای البرز، مرکزی، سمنان و مازندران در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر برگزاری شد که پیش از ظهر امروز با شناخت تیم های برتر به کار خود پایان داد.

تیم شهمیرزاد که به عنوان نماینده استان سمنان در این دیدارها حضور داشت در پایان برابر تیم منتخب استان مازندران قرار گرفت که در انتها با کسب امتیاز در سکوی اول ایستاد و استان مازندران را با شکست بدرقه کرد و این استان نیز بر سکوی دوم رقابتها ایستاد.

دراین بین تیم استان البرز نیز در جایگاه سوم قرار گرفت و عباس کیاحیرتی از این استان با 64 گردو، آقای گردوی مسابقات شد.

رقابتهای خوزکه زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و با هدف توسعه ورزش های محلی برگزار می شود.

در این بازی گردوها به صورت دوتایی روی زمین بازی چیده و بازیکن باید این گردوها را از فاصله 10 متری هدف گیری کرده و با زدن آنها امتیاز کسب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا