گوناگون

انتخابات آینده ریاست‌جمهوری لبنان نیازمند همکاری حزب‌الله با سایر گروه‌ها است

“حسن‌ هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست واشنگتن از حزب‌الله به منظور مشارکت در انتخاب ریاست‌جمهوری آینده لبنان، اظهار داشت: در جریان سفر “جان کری” وزیر خارجه آمریکا به لبنان دو موضوع مهم صورت گرفت؛ اولین مسئله امتناع “جبران باسیل” وزیر خارجه لبنان از ملاقات با همتای آمریکایی‌اش بود، که این امر نشان می‌دهد گروه 8 مارس همچنان از دخالت آمریکا در مسائل داخلی لبنان دلگیر و نگران است.

هانی‌زاده افزود: از این رو “جان کری” در جریان سفرش به لبنان نتوانست طرف‌های درگیر در گروه‌های 14 و 8 مارس را به اتخاذ یک ساز و کار مناسب برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده لبنان وادار کند.

وی مسئله مهم دیگر در این سفر را درخواست عاجزانه وزیر خارجه آمریکا از حزب‌الله لبنان برشمرد و ادامه داد: شاهد بودیم که در این سفر “کری” درخواستی در جهت انتخاب رئیس‌جمهور لبنان داشت که این مسئله نشان‌دهنده نگاه و برخورد دوگانه آمریکا در مورد مسائل منطقه است.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: با توجه به جایگاه حزب‌الله در معادلات منطقه، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور فعال این جنبش و همچنین عدم حضور گسترده لبنان در عرصه‌های سیاسی امکان حل بحران‌های منطقه‌ای همچون بحران داخلی سوریه وجود ندارد.

هانی‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه حزب‌الله با هوشمندی کامل درصدد انتخاب رئیس‌جمهور مطبوع خود برآمده است، خاطرنشان کرد: انتخابات آینده ریاست جمهوری لبنان مرهون همکاری حزب‌الله با سایر طیف‌ها است، گرچه گروه 14 مارس نیز تلاش می‌کند تا رئیس‌جمهوری را به ملت لبنان تحمیل کند که با جبهه مقاومت در تعارض باشد و این جنبش اسلامی را از صحنه سیاسی منطقه حذف کند.

انتهای پیام/
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا