گوناگون

انتقاد از روی دلسوزی نباید با بی‌انصافی درهم آمیخته شود

نماینده‌ی ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر اسرائیل به گنبد آهنی خود می‌بالید شاهد بودیم که مردم غزه با اراده‌ی آهنی خود همه‌ی موانع را از سد راه برداشته و اسرائیل را به زانو درآوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، آیت الله «غلامعلی نعیم‌آبادی»، در خطبه‌های نمازجمعه‌ی بندرعباس، با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهیدان رجائی و باهنر، تصریح کرد: سخنان رهبری در جمع دولت‌مردان و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران حجت برای ماست.

وی با اشاره به اینکه اگر انتقادی می‌شود از روی دلسوزی است و نباید انتقاد با بی‌انصافی درهم آمیخته شود، افزود: یک زمان از دولت انتقادی می‌شود در جهت بهتر شدن امور که این از سر خیرخواهی است اما زمانی که انتقاد از سر دلسوزی نباشد و قصدمان سنگ‌اندازی باشد این دیگر خیرخواهی نیست.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه بی‌انصافی‌ها در انتقادات ناپسند است، خاطرنشان کرد: انتقاد همراه با بی‌انصافی به عیب‌جویی تبدیل می‌شود و در این فضای آلوده اگر انتقادی کنیم می‌گویند با مجلس دشمن است یا سرناسازگاری با دولت دارد و باید این فضا تصحیح شود.

وی با اشاره به اینکه نقدهایم برای بهتر شدن امور و بهبود اقدامات دولت است، اظهار کرد: نه با مجلس شورای اسلامی مخالفتی دارم و نه با دولت مشکلی بلکه انتقاد برای بهتر شدن کارهاست و در سخنانم عیب‌جویی و کوبیدن کسی یا کاری را صلاح نمی‌دانم چون خداپسندانه نیست، بلکه نقد باید خیرخواهانه باشد تا بتوانیم شاهد بهبود امور باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری در سخنانشان از اقدامات دولت تمجید کرد و بیانات رهبری را باید محور کارها قرار دهیم چون ما فرزندان انقلابیم و هر چه رهبری بگوید فصل‌الخطاب است.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به سفرش به اصفهان، تصریح کرد: برای دیدن زاینده‌رود که البته هرکسی که گذشته آن را ندیده باشد فکر می‌کند تکه‌ای از کویر در اصفهان قرار دارد، به اصفهان سفر نکرده بودم بلکه برای بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان رفته و در بازدید کوتاهی که داشتم به عظمت این مجتمع پی بردم.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان سالانه 7.5 میلیون تن فولاد تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان نیز هم‌اکنون 1.5 میلیون تن تولید دارد و درآینده به ظرفیت 10 میلیون تن می رسد اما موضوعی که نگرانی دو مدیر این مجتمع را به همراه داشته است نبود غذای اولیه یا همان گندله است و باید وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده‌ی ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه چارک در مسیر توسعه است و در مقایسه با گذشته با تغییرات وسیعی همراه بوده است، افزود: درست که چارک پیشرفت کرده و بزرگ شده اما جاده و مسیر آن در همان عقب‌ماندگی باقی‌مانده و در استانی که اقتصاد آن حرف نخست را در کشور می‌زند چگونه می‌خواهد از این جاده‌های ناسالم اقتصاد قوی خروجی دهد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به پیروزی مردم غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی، یادآور شد: خود مردم غزه بر این موضوع واقفند که ایران همواره در کنارشان بوده و در این پیروزی مردم ایران نقش بزرگی داشتند.

وی با بیان اینکه اگر اسرائیل به گنبد آهنی خود می بالید شاهد بودیم که مردم غزه با اراده اهنی خود تمامی موانع را از سد راه برداشتند و اسرائیل را به زانو درآوردند، ادامه داد: مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام می کنند که چهارمین ارتش دنیا هستند اما مشاهده کردیم که چگونه مردم غزه شاخ این رژیم را شکستند و توانستند پیروزی بزرگ تاریخی را رقم بزنند و نشان دهند ادعای رژیم صهیونیستی ادعایی دروغین است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی براینکه اگر جهان اسلام با یکدیگر متحد شود از اسرائیل اثری باقی نمی‌ماند، ادامه داد: یک باریکه کوچک با مردمانی که تنها سلاحشان سنگ بود نشان داد که چگونه ابرقدرت‌هایی چون آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان و اسرائیل را به زانو درمی آورد و رژیم صهیونیستی را به روزی درآوردند که مسئولانشان با وجود آنکه تمامی وجودش «نه» بود اما زبانش به «آری» رضایت داد.

وی در پایان فرارسیدن دهه‌ی کرامت و حج را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در پایان نمازگزاران بندرعباسی از جمله نماینده‌ی ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان استانی در جشن پیروزی مردم غزه شرکت کردند. در پایان این جشن بیانیه‌ای در حمایت از مردم غزه قرائت شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا