گوناگون

انتقال فرهنگ پاسداشت منزلت حضرت امام خمینی(ره) به نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد گرامیداشت 14 خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) و سوم خرداد که در سالن دولت استانداري تشکیل شد، گفت: حفظ و پاسداشت شان و منزلت حضرت امام خمینی(ره) و انتقال این فرهنگ به نسل امروز از وظایف مسئولان و مردمی که شاهد اتفاقات و رخدادهای دوران ابتدایی انقلاب بودند،است.

وی اظهار داشت: در دورانی که بیشتر صاحب نظران بر این باور بودند که دنیا به سمت لائیک یا بی خدایی پیش می رود انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی اشتباه بودن این تحلیل ها را نشان داد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن ملت ایران و تمامی مسلمانان جهان دارند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد در هر جایی می توان حول محور دین باوری و خداباوری حرکت تاثیرگذار اجتماعی را انجام داد.

استاندار کردستان انقلاب اسلامی ایران را مردمی ترین انقلاب دنیا ذکر کرد و اظهار داشت: در انقلاب های ضد استبدادی در سایر کشورهای دنیا یک قشر مانند روشنفکران جامعه جلودار بودند اما در انقلاب اسلامی ایران تمامی اقشار مختلف مردم بر علیه ظلم قیام کردند.

زاهدی ادامه داد: آسایش و آرامش کنونی کشور ما در دنیای سیاست زده امروز ،مدیون رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت: شرایط مطلوبی در حال حاضر بر کشور ما به رغم تمامی تحریم ها و کارشکنی های دشمنان و بدخواهان این سرزمین حکمفرما است.

وی با اشاره به اینکه مردم در تمامی عرصه ها به خوبی پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان داده اند، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) تنها مراسمی عزاداری و حضور مردم در آن نیست بلکه انتقال آرمان ها و اهداف امام و انقلاب به نسل جوان باید باشد.

استاندار کردستان حضور در مرقد مطهر امام (ره) و برگزاری مراسم ارتحال در تمامی شهرستان ها و مناطق مختلف استان را دو برنامه اصلی و عمده در استان خواند و افزود: این مراسم ها باید رنگ مردمی بیشتری به خود گیرد  و این مهم نیز با سپردن آن به تشکل های مردمی و صنفی محقق می شود.

زاهدی به دستور کار بعدی جلسه که ویژه سالروز فتح خرمشهر بود اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر مبنای شکست های پی در پی برای دشمن بعثی شد.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که تمامیت ارضی کشور حفظ شد و یک وجب از خاک کشور هم به دست دشمن نیافتاد.

وی سوم خرداد را نقطه عطف تاریخ کشور خواند و اظهار داشت: انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جوان و نوجوان امروز منتقل شود.

در پايان اين جلسه كه با حضور شماري از مديران و مسئولان ادارات و نهادهاي دولتي استان كردستان برگزار شد، بر هماهنگي و تعامل هر چه بهتر براي اعزام به مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) تاكيد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا