گوناگون

انجام امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از روش‌های علمی تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی احمدی ظهر امروز در همایش تخصصی نقش رسانه و روابط عمومی در احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به این فریضه مهم امری است که در قرآن و قانون به آن بسیار تاکید شده است، افزود: در این راستا تمام مردم جامعه مسئول و موظف به توجه و اجرای به این فریضه هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و شناخت نسبت به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه است، افزود: همانطور که مردم در خصوص جهاد آموزش می‌بینند باید در مورد اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز آموزش‌های لازم را فراگیرند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با بیان اینکه اکنون در جامعه‌ای قرار داریم که تعاملات در آن یافته و سبک زندگی دچار تحولات بنیادینی شده است، ادامه داد: در این راستا انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاربردی و اصولی در گرو شناخت درست معروفات و منکرات است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مورد توجه قرار دادن معروفات دین، گفت: بر اساس اعتقاد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حال حاضر مهم‌ترین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است و اکنون شاهد این هستیم که برخی رسانه‌های بیگانه علیه مهم‌ترین معروف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و توطئه می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه امروزه بزرگ‌ترین هدف دشمن فاصله انداختن بین جوانان و ارزش‌های دینی است، ادامه داد: این در حالی است که انسان بر اساس فطرت خود باید نسبت به احکام و آموزه‌های دینی خود تعصب ذاتی داشته باشد.

وی در ادامه فتنه گری و مقابله با نظام ولایی در جامعه اسلامی را یک منکر بزرگ دانست و افزود: کسانی که به دنبال تضعیف امنیت کشور هستند به این خاطر که به یک منکر بزرگ دست می‌زنند باید مورد امر به معروف و نهی از منکر دلسوزان انقلاب قرار گیرند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر از زمان شکل گیری خود همواره تلاش کرده است که با کمک رسانه‌ها برای ترویج معروف و آموزش عمومی مردم تلاش کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان مردم را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: اکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در ارگان‌ها و نهادهای مختلفی مشغول فعالیت است به طوری که شعبه‌های این شورا در همه ادارات، کارخانجات، دانشگاه‌ها و ۱۰۴ اتحادیه صنفی به شکل فعالانه ای به وظایف خود عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا