گوناگون

انجمن حمایت از زندانیان قزوین نیازمند حمایت خیرین است

به گزارش خبرنگار مهر، جمال انصاری چهارشنبه شب در نشست انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد اظهارداشت: کمک های انجمن متناسب با توان مجمع است و پاسخگوی نیاز یک خانوار نیست و باید بکوشیم تا سطح و مقدار پوشش خود را برای توانمند سازی این خانواده ها افزایش دهیم.

وی افزود: سیاستهای توسعه در آمد این مجمع بایستی مراجعه محور باشد و با جلب اعتماد خیرین و سرمایه گذاران افراد بیشتری جذب حمایت از انجمن و گسترش منابع مالی آن شوند که این امر متضمن این است که اعضا با استفاده از اعتبار خود برای جلب اطمینان سرمایه گذاران بکوشند.

مدیران نسبت به انجمن حمایت از زندانیان توجه بیشتری نشان دهند

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: مدیران نسبت به توانمند سازی و کمک به انجمن حمایت از زندانیان قزوین توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه این نشست اظهارداشت: هدف این مجمع کمک به توانمندسازی خانواده‌های زندانیان است که از این طریق اجرای عدالت در جامعه توسعه می یابد و از سوی دیگر با این حمایت این خانواده ها درگیر معضلات اجتماعی ناشی از نبود سرپرست نخواهند شد.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای زندانیان و همچنین معدومین بایستی از خانواده های این افراد حمایت شود و این مجمع این حمایت را در قالب‌های مختلفی انجام می دهد اما متاسفانه ما تنها می توانیم در محدوده توان خود به این افراد کمک کنیم که این رقم بسیار اندک است.

صادقی نیارکی افزود: از مدیران درخواست می کنم که به این انجمن کمک کنند تا خانوداه زندانیان به دلیل کاهش در آمد درگیر بزهکاری و انحراف اخلاقی و اجتماعی نشوند و در این راه از تمام پیشنهادها و حمایت ها استقبال می شود.

بانکها در امر پرداخت تسهیلات به خانواده های زندانیان سخت گیری می کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: بانکها به دلیل نگرانی هایی که دارند در پرداخت تسهیلات به خانواده های زندانیان سخت گیری می کنند که این امر موجب ایجاد آسیب های روانی و اقتصادی در درون این خانواده ها می شود.

هدایت صفری در نشست انجمن حمایت از زندانیان قزوین اظهارداشت: اگر به خانواده های زندانیان کمک نشود کرامت و هستی این خانواده ها خدشه دارد می شود اما با کمک می‌توان به ایجاد نشاط و امید در این خانواده ها اقدام کرد تا از انزوا خارج شوند.

وی افزود: هدف از این کمک ها تقویت خانواده ها و انسان پروری در برابر فقیر پروری است که این امر از طریق کمک های اقتصادی، مشاوره های فرهنگی و آموزشی و وام های خود اشتغالی انجام می شود که نقش عمده ای در تقویت روحیه و توانمندی این خانواده ها دارد.

صفری ادامه داد: بانکها می توانند با تسریع در امور اداری خود گامی در راه توانمندسازی این خانواده ها بردارند و زمینه بهبود شرایط زندگی آنها را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا