گوناگون

انساندوستی و محبت روح و جان فرهنگ ایرانیان است

81156046 5681086

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر میرزا آقایی که به همراه تعدادی از کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه و به نمایندگی از سوی مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم روزجهانی حمایت از یتیمان ایدز در انجمن «احیا» شرکت کرده بود، افزود: سخنرانی کار دشواری نیست اما برای کسانیکه عملا وارد میدان شده و بدون چشم داشت و برای رضای خداوند و کاهش آلام همنوعان تلاش می کنند، بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه عده ای در جهان چهره مخدوشی از ایران معرفی و ما را خشونت طلب معرفی می کنند، اظهار داشت: مردم ایران عاشقانه به هم کمک می کنند و در تلاشند تا دنیایی عاری از خشونت و آکنده از صلح و دوستی برای همه مردم جهان فراهم آورند.

رییس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه این وزارتخانه آماده هرگونه کمک برای توسعه فعالیتهای انساندوستانه سازمانهای مردم نهاد است، افزود: خدمات نوعدوستانه چهره واقعی ایران و ایرانی را به دنیا نشان می دهد و موجب کاهش خشونت و افزایش صلح و دوستی بین ملتها می شود.

میرزا آقایی گفت: مشارکت در امور بشر دوستانه، مشارکت در ایجاد صلح و دوستی و زندگی توام با لذیت در کنار مردم دنیاست.

مراسم روز جهانی حمایت از یتیمان ایدز روز چهارشنبه 17 اردیبهشت مصادف با هفتم ماه می به همت انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیا) در محل این انجمن برگزار شد.

فعالیت عمده این انجمن حمایت از قربانیان ناخواسته ایدز است و هم اکنون بیش از یکصد تن از زنانی که از طریق همسران خود آلوده به ویروس ایدز شده اند را در حمایت خود دارد.

این انجمن به فرزندان مادرانی که به این بیماری دچار شده اند ماهانه یک میلیون ریال کمک می کند و به آنها امید می دهد، حرفه می آموزد و ایجاد اشتغال می کند.

اغلب زنان توسط همسران زندانی و معتاد تزریقی خود به این ویروس آلوده شده اند.

شعار این موسسه و مددجویان آن که روزانه پنج نوبت دارو مصرف می کنند تا زندگی عادی داشته باشند، اینست: با ایدز هم می توان زندگی کرد.

هزینه داروی هر فرد مبتلا به ایدز حدود 13 میلیون ریال است که از سوی دولت تامین می شود و برخلاف برخی از کشورها فرد بیمار هیچ مبلغی بابت آن پرداخت نمی کند.

اجتمام(3)**1293 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا