گوناگون

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از هدایت‌های حضرت علی (ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله غلامعلی صفايي بوشهري صبح دوشنبه در جشن غدیر اظهار داشت: در قرآن و روایات نبوی در رابطه با امیر مؤمنان (ع) معیارهایی بیان شده است که بیانگر عظمت، جایگاه و مقام والای ایشان است.

وی با اشاره به آیه قران مبنی بر اینکه “فرماید: ولایت دارای ساختاری است که آن ساختار دارای یک وزانی قوی و حقیقی در عالم وجود است” افزود: ولایت به معنای ایمان، اعتقاد، مودت، محبت و پیروی از ولی است و باید در همه زندگی خود مسیر ولایت را طی کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دومین مرتبه ولایت، از آن رسول خداست که ولایت نبوی است و پس از آن نیز کسانی هستند که در اوج ایمان قرار دارند، اذعان داشت: حضرت علی تنها مصداق این نوع ولایت است و سومین مرتبه ولایت، ولایت ولوی (امامی) است که فرزندان آن حضرت است.

غدیر عیدی است که خورشید هدایت برای تمامی زمان ها طلوع می کند

وی با بیان اینکه چهارمین مرتبه ولایت در زمان غیبت امام زمان (عج) است که ولایت فقیه است، بیان داشت: ولایت از آن دین است و به غیر از این، شرک و کفر سیاسی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به روایات نبوی متعدد در بیان مقام امیر مؤمنان (ع) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند؛ علی با حق است و حق نیز با علی است و هیچگاه جدا نمی شوند و همچنین می‌فرمایند که علی با قرآن است و قرآن با علی است.

وی در ادامه عظمت و جایگاه عید غدیر اشاره کرد و گفت: عید غدیر تنها برای بیان جانشینی علی بن ابی طالب (ع) نیست بلکه عیدی است که خورشید هدایت برای تمامی زمان ها طلوع می کند.

علی بن ابی طالب (ع) افتخار بشریت است

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر با بیان اینکه بزرگان دیگر ادیان در مقابل علی بن ابی طالب (ع) تعظیم می‌کنند، بیان داشت: جهان اسلام افتخار می کند که در جغرافیای وجود خود کسی چون علی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علی بن ابی طالب (ع) افتخار بشریت و جهان اسلام و ادیان است، تصریح کرد: علی بن ابی طالب (ع) یک وجود و یک نسخه بیشتر ندارد.

وی با بیان اینکه عید غدیر قطب نمای حقیقت اسلام و خورشید بی غروب هدایت انسان ها در آخرالزمان است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از هدایت‌های حضرت علی (ع) است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مردم استان بوشهر در ولایت‌مداری و حرکت در مسیر نبوی و علوی همواره پیشتاز هستند و عشق و ارادت مردم این استان به حضرت علی(ع) کم نظیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا