گوناگون

انواع خدمات دندانپزشکی در ایران همتراز باکشورهای پیشرفته ارایه می شود

81208327 5772994

دکتر پوریا مطهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر هیچ بیماری برای دریافت خدمات دندانپزشکی به کشورهای دیگر اعزام نمی شود و در مقابل بیماران زیادی از کشورهای مختلف برای دریافت درمان های دندانپزشکی به کشور ما مراجعه می کنند.

مطهری یکی از دلایل مراجعه بیماران از کشورهای دیگر به کشور را قیمت پایین خدمات دندانپزشکی عنوان کرد و افزود: خدمات درمانی دندانپزشکی در ایران ارزانتر از آمریکا و اروپا و در مواردی حدود 3 برابر کمتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس است و همین امر در کنار دانش بالای متخصصان دندانپزشکی سبب جذب بیماران از کشورهای دیگر به داخل کشور شده است

وی در عین حال از رویکرد درمانی دروس دندانپزشکی در دانشگاه های کشور انتقاد کرد و گفت:دانشجویان دندانپزشکی درمان محور تربیت می شوند و نخستین درسی که به آنها داده می شود کشیدن دندان است.

دکتر مطهری افزود : این در حالی است که مقوله پیشگیری باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر امر فرهنگ سازی برای پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان در کشور گفت: در دروس رشته های مختلف دانشکده های دندانپزشکی نیز باید به این امر توجه ویژه شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد : با افزایش سطح سواد در کشور به طورکلی همه مردم به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از بیماری ها پی برده اند اما به دلیل فرهنگ سازی ضعیف در این زمینه، دانسته های بهداشتی به ندرت اجرا و رعایت می شوند.

مطهری اظهار کرد: دندانپزشکان متولی ارتقای سلامت دهان و دندان در جامعه هستند اما در کنار این باید در سطح کلان جامعه برنامه های جامعی برای ارتقای شاخص های بهداشت دهان و دندان تدوین شود.

وی بر اهمیت نقش ارتقای سطح فرهنگی افراد جامعه در بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: درصورتی که مردم رعایت اصول بهداشتی را یک اصل ندانند، نمی توان در افزایش شاخص های سطح سلامت دهان و دندان در کشور موفق بود.

مطهری خاطرنشان کرد: آموزش در مورد رعایت اصول بهداشت دهان و دندان باید از سنین کودکی و از مهدهای کودک و دبستان آغاز شود تا از تحمیل هزینه های سنگین دندانپزشکی بر مردم و کشور کاسته شود.

علمی(4)1834**1581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا