گوناگون

یک هزار و 400 نفر از مددجویان قزوین در دوره های آموزشی شرکت کردند

81208316 5772863

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان قزوین ˈحمیدرضا فراست طلب ˈ افزود: این تعداد از مددجویان در دوره های آموزشی سالیانه رسمی شامل نهضت سوادآموزی تا مقاطع دانشگاهی و غیر رسمی شامل احکام، اخلاق، عقاید و نهج البلاغه شرکت داشته و گواهینامه رسمی دریافت کرده اند.

وی به افزایش علاقه مندی مددجویان برای شرکت در دانشگاهها اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 26 تفر از مددجویان واجد شرایط در زندان در رشته های دانشگاهی مشغول به تحصیل می باشند.

فراست طلب با اشاره به اینکه در طول یک سال، بیش از نه هزار مددجو در کلاسهای آموزشی و فعالیتهای قرآنی زندانهای استان نیز حضور داشته اند، تصریح کرد: برنامه های آموزشی و قرآنی به طور جامع در همه زندانها اجرا می شود.

وی با توجه به اهداف تربیتی و فرهنگی اداره کل زندانهای استان قزوین گفت: با توجه به تفاهم نامه هایی که با نهضت سوادآموزی استان در راستای ریشه کنی بی سوادی داشتیم ، یکی از برنامه های مفید فرهنگی در زندان ها تشویق و ترغیب مددجویان برای آموزش و تحصیل است.

فراست طلب تاکید کرد: یکی از آسیب هایی که موجب بروز جرم و بزه می شود، ناآگاهی افراد درباره مسایل دینی و مذهبی ، بی اطلاعی و ناتوانی در رویارویی با مسائل مختلف زندگی است که زمینه ساز پذیرش بسیاری از خطاها می شود.

مدیرکل زندانهای استان قزوین بابیان اینکه در قالب طرح فضیلت، آثار استاد شهید مطهری به مددجویان آموزش داده می شود، گفت: برای ایجاد و تقویت انگیزه و کسب فضایل اخلاقی به زندانیان این آموزش ها ارایه می شود چرا که اشاعه وترویج اندیشه های شهید مطهری، از ضرورت های نظام تربیتی در زندانها است.

فراست طلب در پایان تاکید کرد: طرح فضیلت در زندانها محور برنامه های آموزشی و تربیتی قرار گرفته و امیدواریم این آموزه ها به عنوان نقشه راه زندگی فردی و اجتماعی همگان قرار گیرد.

7390/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا