گوناگون

اولین دوره مسابقات کشوری روباتیک در دانشگاه آزاد شاهرود برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی واحدی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ضمن اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری روباتیک در این دانشگاه، اظهار داشت: هدف از این مسابقات برگزاری یادواره و بزرگداشت شهید حسن طهرانی مقدم و تشویق دانشجویان رشته های مرتبط مثل برق، مکانیک، مکاترونیک و … به گسترش علوم رباتیک در زمینه ربات های متحرک است.

وی تصریح کرد: همچنین بهبود توانایی این نوع ربات که به عنوان پایه ای برای بسیاری از رباتهای دیگر مثل ربات امدادگر، ربات آتش نشان و … محسوب می¬شود از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود همچنین گفت: این مسابقات فرصتی است برای سنجش توانایی شرکت کنندگان و الگوریتم های به کار گرفته شده توسط ایشان برای رقابت در مسابقه.

واحدی افزود: برگزاری ورک شاپ، اهدای جوایز به برگزیدگان و تقدیر از شرکت کنندگان در این مسابقات از دیگر برنامه هایی است که اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت تیم ها و بررسی TDP توسط کمیته علمی و اعلام نتایج نهایی، تا تاریخ 26 اردیبشهت ماه 93 انجام شده و ثبت نام نهایی تیم های پذیرفته شده نیز تا اول خرداد به پایان خواهد رسید.

دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات کشوری رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: تا کنون 20 تیم از نقاط مختلف کشور در این مسابقات ثبت نام کرده اند و برای راهنمایی بیشتر تیم های شرکت کننده آیین نامه اجرایی در سایت مربوط به مسابقات درج شده است.

واحدی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات می توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مربوطه به آدرس www.robochallenge.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا