گوناگون

اولین زایمان بدون درد در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب انجام شد

81195033 5750388

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از این روش برای ترویج زایمان طبیعی در میان مادران باردار و کاهش عمل های جراحی سزارین و همچنین مشکلات ناشی از آن، با تامین یکصد میلیون ریال اعتبار برای تهیه امکانات لازم برای انجام این نوع زایمان در این بیمارستان راه اندازی شد.

دکتر ˈامید قادریˈ افزود: از امروز به بعد به وسیله گاز اینتونکس (entonex) و از طریق تنفس مادر باردار در ماسک حاوی گاز مذکور برای کلیه مادران بارداری که شرایط لازم برای زایمان طبیعی را داشته باشند، صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان آمادگی کامل برای انجام تمام زایمان های طبیعی به روش بدون درد را دارا می باشد، افزود: کلیه مادرانی که متقاضی انجام این نوع زایمان هستند، می توانند با مراجعه به زایشگاه بیمارستان بیمارستان شهدا از این خدمت بهره مند شوند.

وی گفت: در زایمان بدون درد، مادر باردار پس از شروع دردهای واقعی و ابتدایی زایمان می تواند با استفاده از ماسک حاوی گاز اینتونکس (entonex) در شرایط راحت و بدون درد و استرس زایمان کند و در تمام مراحل زایمان از حمایت تیم پزشکی متخصص بهره مند شود.

قادری گفت: از مزایای این روش ترویج زایمان طبیعی، دوری از خطرات جراحی سزارین و عفونت های پس از آن می باشد که مادر و نوزاد را تهدید می کند.

وی همچنین از دیگر مزایای این نوع زایمان را کاهش ماندگاری در بیمارستان و رایگان بودن این روش زایمان بیان کرد.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3

7399/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا